Alla inlägg under december 2010

Av brownies - 31 december 2010 22:45

Den här söta flaskan köpte jag det är med smak av röda vinbär och gelehallon.


 

Av brownies - 31 december 2010 20:31

Nu är vi på hotellet i Sundsvall. Vi hade tänkt att köpa lite plockmat på Coop Forum eller Ica Maxi men vi var där 30 min innan stängning så det fanns inte mycket kvar. Som tur har vi I phone och kunde söka efter restauranger och vi hittade en indisk restaurang som var öppen. Så vi åkte först till hotellet och checkade in. Sen tog vi en promenad och hämtade mat från Tandoori restaurang. Jag åt grönsaksgryta med kokos och nötter och vitlöksnan. M åt också grönsaksgryta men en mycket starkare variant.


Det var några fyrverkerier på vägen så Brownie gick längs med husväggarna och skakade helatiden och ville gå in i varenda port vi gick förbi. På hotellrummet springer hon in under sängen mest hela tiden. Så det återstår och se vad som händer kl tolv.

Men lite busig är hon i alla fall och hoppar runt så mycket hon kan i sängen.


 

Av brownies - 31 december 2010 10:44

Nu har vi gått en promenad med Brownie. Det är så skönt att promenara runt här i Bergvik. Brownie blir så lyckligt varje gång vi är här. Det är så tyst och fridfullt här. Nu när vi var ute var det minus 8 grader och solsken.


Bergvik

 

Brownie är lycklig

 

Av brownies - 30 december 2010 23:43

Nu har Brownie varit med om sitt första fyrverkeri. Vi var ute och gick och hon blev livrädd och när vi kom hem så sprang hon och gömde sig under sängen och låg där i flera timmar. Sen när hon tillslut kom fram ville hon varken äta eller dricka. Hon satt bara och skakade i soffan. Men efter ett tag så åt och drack hon i alla fall. Men sen var hon på sin vakt hela kvällen. Dagen efter så var det också en del fyrverkerier och då gömde hon sig bara under skrivbordet, förutom att hon låg under badkaret ett tag. Men hon är väldigt rädd så det kommer säkert bli en jobbig nyårsafton.


Brownie under skrivborden. Hon ser jätterädd ut stackarn.

 

Te

Av brownies - 29 december 2010 21:22

Nu ska jag inviga min nya fina tekopp som jag fick av E i julklapp. Till första advent fick jag ett väldigt gott te av mamma med smak av saffran, chili och apelsin. Till det blir det de sista pepparkakorna som måste ätas upp. Tyvärr är det bara de med smak av kardemumma kvar, de är inte lika goda.


 

Jul
Av brownies - 28 december 2010 21:27

I kväll åkte vi till Indian Inn i Hornstull och hämtade mat. Vi hade ingen aning om vad vi skulle göra för mat och M hade akut behov av indisk mat. Vi delade på en vegetarisk gryta med linser och grönsaker och så naanbröd. Väldigt gott! Nu tittar vi på Pirates of the Carribean Vid världens ände.

Av brownies - 27 december 2010 15:18

På Annandag Jul var det dax för julfirande igen. Efter att jag och Brownie tagit en lång sovmorgon åkte jag och hämtade M på jobbet. Sen hämtade vi upp syster E och hennes kille och deras 2 katter. Vi åkte hem till mamma och åt julmat, öppnade julklappar och gjorde den årliga frågesporten som mamma alltid gör. Vi tävlade i lag så det var jag och M mot E och V. En del frågor var ganska svåra så vi lyckades skrapa ihop 5 poäng av 12. E och V vann med ett poäng. Nu var det första gången vi lät Brownie och katter springa fritt tillsammans och Brownie var helt uppspelt och srpang fram och tillbaka och vifta på svansen och ville bara leka, medans katter var lite försiktiga och fräste mot henne. Men när vi sa plats åt Brownie så låg hon helt stilla. Så det gick ju bra.


   

Jul
Av brownies - 27 december 2010 15:10

På juldagen firade vi jul hos pappa. Det blev risgrynsgröt till lunch och sedan glögg och julgodis till paketöppningen. Av pappa fick jag presentkort på Indiska och Desperate Houswives dvd box säsong 4 och av min syster M fick jag en en väldigt fin kokobok med vegetariska recept och nagellack. Jag och min sambo M fick också trisslotter, 1 flaska rödvin och choklad. Sen var det tyvärr dax för mig att åka och jobba igen.

Jul

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards