Alla inlägg under februari 2011

Av brownies - 27 februari 2011 20:45

Vi köpte Paneer för första gången det är en indisk färskost som jag älskar jag kan äta hur mycket som helst av den. Jag åt det var och varannan dag i Indien och även här hemma på restaurang flera gånger. Men vi har aldrig köpt det men nu såg vi att det fanns på våran indiska butik där vi handlar. M gjorde en sås på gul lök, ingefära, vitlök, grön chili, garam masala  och grädde och sedan delade han osten i tärningar och stekte den och sen blandade i osten i såsen.

Det blev väldigt gott!

 

Av brownies - 27 februari 2011 17:31

Provade denna nyhet som är vanlig keso och i locket är det hasselnötter, tranbär och blåbär. Det var en jättegod blanding perfekt som mellanmål och den mättade väldigt bra. Perfekt att äta på natten när jag jobbar eftersom jag har svårt äta mat på natten.

 

Av brownies - 27 februari 2011 16:15

Tog en lång sovmorgon i dag är väldigt trött efter helgens jobb. Men Brownie tycker det är jätttråkigt att jag sover länge så hon hoppar upp med jämna mellanrum i sängen och slickar mig i örat och hoppar lite på mig och hoppas på att jag ska gå upp.Till frukost pressade vi egen juice på blodapelsiner det känns så nyttigt och fräscht. Idag blir det ingen promenad det är så trist väder och jag har ingen lust att gå ut.

 

Av brownies - 26 februari 2011 16:15

Köpte en ny stekpanna från Tefal den var på rea annars är de ganska dyra eftersom det är Jamie Oliver serien. Men den här pannan var väldigt bra, vi hade en Tefal men den råkade jag tappa i golvet så den blev bucklig och sen hade vi haft den ett par år så det var dags att köpa en ny ändå.

Annars har det inte hänt så mycket idag blev en promenad i Herrängen med mamma.


 

Av brownies - 25 februari 2011 11:34

Då var det dags att gå ut och Brownie gömmer sig denna gång under sängen. Men hon får nästan inte plats där. Jag hittade också flera leksaker under sängen som varit borta ett tag.


 

Av brownies - 24 februari 2011 17:45

Ibland är det inte så lätt att förstå vad Brownie vill nyss gick hon ut i köket och satte sig och bara stirrade fast ingen var i köket.  Hon är ätit, sovit och varit ute. Ibland önskar man att de kunde säga vad de vill.


 

Av brownies - 24 februari 2011 14:00

I går kväll bakade jag en kladdkaka det är så gott och godast är det att äta med hallon till tycker jag. Här är receptet som jag har fått av min mamma.


Godaste kladdkakan


150 g smör

4 dl socker

1 krm salt

1 msk vaniljsocker

3/4 dl kakao

2 1/2 dl mjöl

3 ägg


Smält smöret i en kastrull. Blanda de torra ingredienserna i en skål. Tillsätt det smälta smöret och äggen. Rör ihop till en jämn smet. Smöra en form bäst blir det med en form med löstagbar kant och häll i smeten. Grädda i 40 minuter i 150 grader.





   

Av brownies - 23 februari 2011 16:42

Blev en sväng förbi Ikea idag jag tänkte att det är väl ingen som är där en onsdag före lön. Men det var massor med folk. Jag var tvungen att lämna tillbaka en ram som inte passade. Sen köpte jag lite nya förvaringsburkar till köket och små ramar till foton på Brownie. Det blev även koriander och mynta som fanns i platsburkar som vi sen ska plantera i zinkkrukor.


Ramar

     

Zinkkrukor och örter.

 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards