Alla inlägg under april 2011

Av brownies - 30 april 2011 16:00

Jag har precis läst klart Pepparkakshuset av Carin Gerhardsen och den var väldigt spännande och bra. Nu har jag börjat med den andra boken i Hammarbyserien som heter Mamma, pappa, barn och jag har bara läst ett par kapitel men jag känner redan att jag inte vill lägga i från mig boken. Hon skriver på ett sätt som gör att man glömmer bort allt runt omkring och bara fastnar i boken. När jag är klar med den så ska jag fortsätta med den tredje boken som heter Vyssan Lull.


 


 


 



Av brownies - 30 april 2011 13:29

Idag blir det en lugn dag. Jag jobbade i natt så jag är ganska trött och Brownie verkar inte heller ha så mycket att göra. Vi sov till halv elva och sen har hon legat här på fåtöljen och latat sig.

Nu verkar det bli sämre väder också solen har gått i moln men det är väl typiskt Valborg att det alltid är trist väder. Jag kommer inte ihåg att det har varit varmt något år i alla fall.

Snart ska vi iväg och klippa klorna på Brownie hon tycker att det är roligt hon brukar alltid vifta på svansen medan hon klipper. Men det måste vara samma tjej som klipper vi har gått där i flera månader nu och en gång var hon bortrest så då var det en annan tjej där. Och vilket liv det blev Brownie streatde emot så mycket som möjligt och skrek varje för varje gång hon klippte en klo. Och sen gången efter när Brownies favorittjej var tillbaka då var det hur roligt som helst att klippa klorna igen.

 

Av brownies - 29 april 2011 14:00

Jag och Brownie tog en promenad ner till vattnet. Det är så varmt idag.

Nyss flög det in en geting i lägenheten, jag hatar getingar ska de börja trakassera en redan i april. Det är härligt med värme men jag vill slippa alla insekter. Speciellt nu när jag har hund också det kommer inte bli roligt med fästingarna. Jag ska ta reda på vad man kan göra för att hunden ska slippa få fästingar. Jag vet att det finns nåt fästinghalsband så det ska jag kolla upp.


         

Av brownies - 29 april 2011 12:15

Sitter och tittar på bröllopet mellan Prins William och Kate Middleton. Men TV4 är så jobbiga de har reklam hela tiden och sen är de så många kommentatorer så de pratar i mun på varandra och de verkar inte så pålästa heller.

Brownie är inte så intresserad av att titta hon sitter bara på golvet och stirrar på mig hon vill hellre gå ut.


 

 

 

Av brownies - 28 april 2011 21:20

Nu när vi var ute på promenad så var det fyrverkerier och Brownie fick väldigt bråttom hem och när vi kom in satte hon sig mellan oss i soffan och såg väldigt bekymrad ut.


 

Av brownies - 28 april 2011 21:03

Jag lagade ingen middag idag utan det blev färdiga pizzor från Dr Oetker. Jag tycker inte så mycket om färdiga pizzor och äter det nästa aldrig men den här stenungsbakade pizzan är väldigt god. Jag har bara smakat den med spenat men de andra är säkert också väldigt goda.


 

Av brownies - 28 april 2011 15:42

Brownie har en filt hon brukar ligga på ute på balkongen men den duger tydligen inte åt henne för nu när jag kom ut och skulle sätta mig på balkongen så hade hon tagit min plats istället. Så är det alltid om jag reser mig från soffan och bara ska hämta något så har hon tagit min plats när jag kommer tillbaka. Hon gör samma sak med M också.


   

Av brownies - 27 april 2011 19:45

Idag åt vi hamburgare vi köpte vegetariska burgare från Häslans kök. Vi gjorde även egna pommes frites i ugnen. Jag åt min burgare utan bröd för jag tycker att det blir för mycket med brödet och ofta så är bröden man köper väldigt degiga. Jag hade en massa gott på min burgare som sallad, tomat, senap, chilisås, HP sås, rostad lök, cheddar ost, cornichoner och sist hemgjord coleslaw.

Så här gör jag min coleslaw:


Strimlad vitkål jag hade ungefär 1/4 av ett vitkålshuvud

2 morötter rivna

3-4 dl majonnäs

1 pressad vitlökklyfta

salt och peppar


Måtten är ca men när den är klar ska den vara ganska krämig tycker jag.


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards