Alla inlägg under augusti 2011

Av brownies - 29 augusti 2011 20:30

M fick en popcornskål av mig när han fyllde år. Han äter väldigt mycket popcorn och han hade en skål som jag råkade ha sönder så det kändes som att jag borde köpa en ny skål.


Skålen är från Bruka Design.

 

Av brownies - 29 augusti 2011 19:15

Slängde ihop en pastasallad till middag.


 

Ingredienser


Pasta

Tomater

Majs

Blandade bönor

Avocado

Fetaost

Salladsmix


Blanda lite olivolja med flingsalt, svartpeppar och örtsalt och ringla över salladen.


Av brownies - 29 augusti 2011 17:53

Idag har Brownie och jag promenerat i Gömmarens naturreservat innan vi gick in i skogen gick vi förbi några hästar. Brownie kan stå hur länge som helst och titta på hästarna hon tycker det är väldigt spännande.


 

Brownie tittar väldigt noga på när hästen äter...

 

...sen kommer hästen lite närmare och börjar låta (typ gnägga eller vad de nu gör), det var inte Brownie beredd på så då fick hon bråttom.

 

Inne i skogen.

 

Jag hittade blåbär men jag hade ingenting att plocka dem i :(

 

Av brownies - 28 augusti 2011 18:26

Igår var vi på bröllop och det var ett väldigt fint bröllop och en mycket trevlig bröllopsfest. Vädret var jättefint så vi kunde vara ute hela tiden efter vigseln.

När vi ändå var norrut passade vi på att ta med oss lite kantareller och tomater hem. Så nu har vi ätit surdegsbröd med kantareller på och tomater med lite olivolja och schallotenlök.


   

Av brownies - 26 augusti 2011 21:41

Gjorde chokladmousse till efterrätt idag för två personer vispade jag två äggvitor med två matskedar socker tills det går att vända skålen upp och ner. Sen är det bara att vända ner två matskedar kakao och låta stå i kylen en stund. Jag garnerade med lite hallon. Väldigt gott men bilden blev inte bra vet inte vilken inställning kameran hade men jag orkade inte fixa det nu.


 

Av brownies - 26 augusti 2011 21:29

Nu har jag äntligen bestämt mig jag ska ha på mig en klänning som jag köpte i Indien. Jag lämnar tillbaka klänningen jag köpte igår den satt inte så bra och sen var tyget så tunnt så det kändes nästan som ett nattlinne. Sen är det mycket roligare att ha en klänning som är köpt i Indien. Jag köpte en del kläder när vi var i Indien men jag provade inget förrän vi kom hem och då passade inte allt så jag la undan kläderna. Men nu provade jag igenom allt igen och då passade den här klänningen som jag köpte i Mumbai.


 













Av brownies - 26 augusti 2011 12:22

I går kväll var vi som sagt i Kista Galleria jag gillar den nästan mer än Nacka Forum den enda negativa är att den ligger på "fel" sida stan för oss. Vi åkte ändå lite senare men det var hur mycket köer som helst visst det är höst nu, men det blir bara mer och mer bilar. Men vi kom fram till slut i alla fall och jag hittade en klänning men jag ska prova den hemma nu innan jag visar den. Det finns bara höstkläder i butikerna nu så det är inte så lätt att hitta en klänning. Sen hittar man aldrig något när man måste hitta kläder. Annars när man inte ska handla så finns det hur mycket snyggt som helst i butikerna.


En liten fika hann vi med te med smak av champagne och fläder och en pytteliten biskvi.


 

Av brownies - 25 augusti 2011 11:44

Idag blev det lång sovmorgon efter nattens jobb och det är tur att Brownie är en riktig latmask  för hon sover lika länge som jag. Nu har jag precis ätit frukost bestående av fil med blåbär och lingon som M plockat, äggröra och ananassmoothie. Jag mixade en ananas, en banan och en liten burk kokosmjölk. Idag blir det ett sista försök att hitta en klänning så det blir en sväng till Kista Galleria ikväll.


 

Vilken Jack Russel ligger så här och snarkar klockan elva på dan?

 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards