Alla inlägg under oktober 2011

Av brownies - 31 oktober 2011 17:06

Idag passade vi på att gå en långpromenad eftersom det var så fint väder. Vi gick till Långsjön där är det väldigt fint. Nu är det snart dax att laga middag det blir Ärtpasta med ört och citronmarinerad feta receptet har jag hittat hos ICA. Jag återkommer men betyg på maten senare.




 

Det finns många fina gamla hus där.

 

Av brownies - 30 oktober 2011 18:56

Igår flyttade vi hela dagen och idag så har vi städat hela lägenheten. Jag är väldigt trött och har ont i hela kroppen nu. Men nya lägenheten vi ska flytta in i är inte riktigt klar än så möblerna är i ett förråd och så blir det några dagar hos min mamma. Men sen är det äntligen dags. Brownie tycker inte om att vi flyttar, hon är lite deprimerad och förvirrad och när vi skruvade ner sängen så blev hon inte så glad.



 


När vi flyttade så fick Brownie vänta i sovrummet och det tyckte hon var så trist.

 

Av brownies - 27 oktober 2011 14:30

Häromdagen åt vi middag hemma hos mamma och hon bjöd på pasta med en sciciliansk grönsaksröra. Kommer inte ihåg om den hade något speciellt namn. Men gott var det i alla fall. Mamma var på scicilien för att tag sen så vi fick några fina presenter också men det ska jag visa upp lite senare eftersom syster E inte fått sina presenter än.


 


Av brownies - 27 oktober 2011 12:38

Fy vilket grått och trist väder det är idag. Jag har egentligen väldigt mycket att göra hemma så det spelar ingen roll, men problemet är att flyttkartongerna är slut. M har bilen till jobbet så jag kan inte åka och köpa fler förrän ikväll. Men jag får väl passa på att ta det lite lugnt för snart blir det intensiva dagar. Det finns fler som också tar det lugnt i våran säng.




Här har hon bäddat ner sig helt själv under täcket och lagt huvudet på kudden. Hon bryr sig inte det minsta om att hon inte får göra det.


 

Av brownies - 24 oktober 2011 17:04

I lördags åkte vi norrut och hälsade på M:s familj. Då passade vi på att ta med oss trattkantareller, de har plockat hur mycket som helst och får knappt plats i frysen och så fick vi hemlagat äppelmos som M: mamma gjort. Väldigt gott att ha i filmjölken.


 

Av brownies - 24 oktober 2011 16:56

Brownies sele har blivit för liten så vi var tvunga att köpa en ny. Såklart åkte vi till SEA Hund och katt och köpte en väldigt fin sele som är handsydd och med fleece på insidan. Så den är mycket mjukare och sitter skönare. Vi blev helt förskräckta när vi upptäckte att den gamla selen hade skavt på vissa ställen så huden var helt röd. Hoppas att det försvinner nu med den här nya selen. Den fanns i olika färger och jag tyckte att lila passade bra.


 

Av brownies - 23 oktober 2011 19:31

Nu ska jag äta lite chips som jag köpte i London. Hade glömt bort att jag hade dem. Har även tänt en massa ljus och satt mig i soffan och tänker inte resa mig förrän jag ska gå och lägga mig. Vi har fixat här hemma hela dagen, allt handlar bara om flytten här hemma nu packa, rensa, städa och slänga. Så bloggen hamnar lite åt sidan de kommade veckorna.


 

Av brownies - 21 oktober 2011 11:30

Brownie tycker inte om att alla saker i lägenheten försvinner ner i flyttkartonger. Idag så satte hon sig på kartongerna, kanske i protest för att hon inte vill att jag ska packa mer. Hon packar även upp saker från kartongerna och lägger på golvet.


 


Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards