Alla inlägg under november 2011

Av brownies - 30 november 2011 12:57

Jag provade ett helt nytt recept igår och det var färsk tortellini med gräddstuvad grönkål och det var väldigt gott. I receptet stod det fryst grönkål så jag använde det, men jag tror faktiskt att det blir godare med färsk. Jag ska prova att göra rätten en gång till det var också väldigt snabb och enkel att göra.


 


Nu har jag och Brownie precis kommit hem från en långpromenad och det är svårt att tror att det är sista november idag. Det blåser en del ut men solen skiner och det är inte kallt jag hade på mig alldeles för mycket kläder.

Av brownies - 29 november 2011 17:27

Brownie tycker om att sitta och titta ut och i förra lägenheten kunde hon inte göra det. Men nu kan hon sitta på soffan och titta på allt som händer och morra om hon ser nåt hon inte tycker om.


 

Av brownies - 28 november 2011 15:00

På onsdag kl 21 börjar en ny serie som heter Leilas söta jul det ser jag fram emot. Och på torsdag börjar Tinas julkök hoppas jag får mycket inspiration till julen av dessa program.


   


Jul
Av brownies - 27 november 2011 22:29

Nu sitter jag i soffan och tittar på en Beckfilm och har tänt en massa ljus och hela hemmet är julpyntat. Det är så mysigt. Vi har druckit glögg och ätit pepparkakor med en röra till gjord på lingonsylt och creme cheese den är så god att äta på pepparkakor.


Adventsljusstaken gjorde jag klart igår.

 


 


 


 


 

Jul
Av brownies - 25 november 2011 11:17

Igår var vi iväg och köpte lite småsaker och gardiner till vardagsrummet. Jag och mamma var också iväg på en långpromenad och till lunch åt en bit smörgåstårta från Erssons som var riktigt god, men jag glömde fota den. På kvällen började jag julpynta lite smått och lite julstämming blev det tack vare att jag hade tv:n på i bakgrunden med Jullotta på Liseberg.


Dekorationssand från Lagerhaus och silverstjärnor från Indiska.


Fatet kommer från SIA och jag blev riktigt nöjd med dekorationen.


Här skymtar en liten bit av nya gardinerna från Indiska.

 


 


Ett ljus som jag fick att mamma. Jag trodde faktiskt att det var en riktig blomma först.

     

Jul
Av brownies - 23 november 2011 13:44

En matkasse är tydligen årets julklapp. Min första tanke när jag hörde det var gud så tråkigt. Även om jag älskar mat så skulle jag inte vilja ha en matkasse i julklapp. Jag tycker att det skulle vara väldigt tråkigt att ge bort det också. Kassarna är också ganksa dyra tex middagsfrid tar 875 kr för 5 middagar för 4 personer och man kan köpa presentkort på valfri summa, och gör man det så betyder det kanske att jag ger bort typ 2 middagar och personen som får presentkortet får inte ens välja vilken mat de vill äta. Nej jag ger verkligen tummen ner för årtes julklapp.


Jag har förstått att det här med matkassar är väldigt populärt men jag skulle inte använda mig av tjänsten. Dels som jag sa så är kassen dyr. Visst du får den hemlevererad och du behöver inte fundera på vad du ska äta. Men samtidigt måste man ha ganska stort basförråd hemma också. Linas matkasse skriver på sin hemsida vad som är bra att ha hemma och det är ganska mycket som man förväntas ha hemma. Sen gäller det att man äter allt också annars kan det gå lite fel eller om någon i familjen har allergier eller är vegetarianer. Linas matkasse skriver på sin hemsida att det inte anpassar innehållet i sina kassar efter tex allergier.

Av brownies - 21 november 2011 19:27

Gjorde en kladdkaka i helgen, men den blev tyvärr inte så kladdig som jag vill ha den. Men det är lite svårt med ny ugn. Jag är van att allting tog så lång tid i min gamla ugn. Nu ska jag se vad jag har i jullådan och se så att alla ljusstakar fungerar till första advent.

 

Av brownies - 20 november 2011 15:15

Redan klockan tio var vi på SEA hund och katt för att fotografera Brownie. Hon var väldigt duktig och satt still så bilderna blev riktigt fina. Sen åkte vi in till stan, det kändes som att det var dags. Jag såg i min almanacka att sist jag var i stan var den 10:e September så det var på tiden. Vi tittade mest runt i affärer för att få lite inspiration till hemmet. En butik jag hittade en massa fint i var R.O.O.M som ligger högst upp i PUB-huset och sen även på Indiska där jag hittade ett väldigt fint överkast. Sen promenarade vi ner till Kungsträdgården där det var en liten julmarknad och sen tillbaka till Hötorgshallen där vi köpte med oss lite olika meze hem från Bosphorus Meze Store. Anledningen att vi valde just den var att beskrivningen på deras hemsida lät lockande och allt såg väldigt gott ut och att det fanns väldigt mycket vegetariskt och laktosfritt ( för M:s skull ).


 


 


Allting var väldigt gott!!!

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards