Alla inlägg under januari 2012

Av brownies - 31 januari 2012 17:00

De här blommorna köpte jag för ungefär 4 år sedan på IKEA och de blommar varje år i november. Men nu har det börjat blomma igen. Lite konstigt eftersom det alltid bara blommat i november. Men fina är de i alla fall.


 


 

Av brownies - 31 januari 2012 13:16

Jag har glömt att visa de här fina ljusstakarna jag köpte för ett tag sen på Ringens blommor. Det var på rea så jag fick båda för strax över hundralappen. Jag har värmeljus i den men man kan även ha blommor i dem.


 

Av brownies - 31 januari 2012 13:12

Nu är Brownies fotografi inramat och ska bara hängas upp på väggen.


 

Av brownies - 30 januari 2012 16:01

I går bakade jag ananaspaj jag har varit lite osäker på om det verkligen är gott men nu hade jag alla ingredienser hemma så jag provade. Receptet hittade jag hos Matplatsen. Receptet var väldigt enkelt och pajen blev väldigt god en helt ny smakupplevelse. Jag hade också vaniljsås till och så använde jag färsk ananas istället för på burk.


Knäckig ananaspaj

150 g smör

1 1/2 dl socker

2 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

2 tsk vaniljsocker

ca 350 g ananasskivor på burk


Smält smöret och blanda i alla ingredienser. Lägg ananasen i en pajform och fördela smeten jämt över. Grädda i ugen i 200 grader i ca 20-30 minuter.


 


Nästan gång jag gör den här pajen ska jag använda en större pajform, igår tog jag en mindre för jag trodde att det skulle räcka men resultatet blev att smöret från degen rann över. Så nöjet på söndagskvällen blev att skura ugnen. Men M var så snäll så han gjorde det.


Av brownies - 29 januari 2012 16:12

I helgen har vi verkligen inte legat på latsidan inte nog med att jag jobbat hela helgen så har vi även hunnit med mycket motion. Idag var vi i Gömmarens naturreservat och Brownie sina kompisar med sig också. Det blev mycket lek och vi var riktigt trötta efter promenaden.


 


 


 


Gruppfoto de har blicken fokuserad på en godisbit.

 

Av brownies - 29 januari 2012 12:37

I går hade vi besök här hemma och M lagade en väldigt god indisk middag.


Gryta med en massa goda indiska kryddor, mango chutney, mango pickle och raita (youghurt med gurka, och mynta)

 


Hembakat Naanbröd med koriander och smör.

 


Av brownies - 28 januari 2012 15:33

Har precis kommit hem efter en lång runda i Sätraskogens naturreservat. Vi har tränat på att ha Brownie lös och tränat inkallning. Vi köpte en 15 meter lång lina  när vi var på hundmässan som är perfekt att ha på henne för då kan hon gå lös och så är det lätt att få stopp på henne om hon inte lyssnar. Då är det bara att sätta foten på linan. Men hon var väldigt duktig för att vara första gången vi tränar. Sen ser man på henne att hon blir så lycklig när hon slipper gå i koppel.


 


 


 


 


 

Av brownies - 28 januari 2012 12:36

Ingredienserna blev potatis, champinjoner, romansallad, tomater, avocado, bönor, halloumi och ceasardressing. Jag vet inte om man kan kalla det ceasarsallad men gott blev det i alla fall.


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards