Alla inlägg under mars 2012

Av brownies - 31 mars 2012 12:45

M köpte med sig vårrullar hem igår. De var jättegoda så vi åt några till förrätt han hade även köpt en sötsur plommonsås som var jättegod till. Den såsen kan man även ha till efterrätter och den smakde faktiskt som såsen de har på friterad banan när man är på kinarestaurang. Vårrullarna smakde också som de som finns på kinesisk buffé.


 


 


 


De var en ganska roliga flaska men den ser lite oseriös ut.

 


Av brownies - 30 mars 2012 15:58

Jag äter väldigt sällan mjukt bröd men ibland så är det gott och Wasas nya mjuka bröd är faktiskt riktigt gott. Det innehåller heller inga konstiga ingredienser. Så det kan jag rekommendera.


 

Av brownies - 29 mars 2012 11:21

Det har inte blivit så mycket bloggande de senaste dagarna men ibland finns det inget att blogga om.

Häromdagen gjorde jag en enkel pasta. Jag fräste schallottenlök, vitlök, zucchini, paprika, champinjoner, majs.

Sen saltade och pepprade jag lite och hade i lite fryst basilika.


Sen blev det lite chokladbollar också.

 

Av brownies - 26 mars 2012 15:13

Jag har köpt en förvaringkorg på Lagerhaus till Brownies leksaker. De samlar så mycket damm när de bara ligger på golvet. Nu återstår det bara att lära Brownie att lägga sina saker där själv. Det kan hon inte just nu.


 

Av brownies - 25 mars 2012 17:41

Nu har E och V varit här och vi har ätit våfflor med creme fraiche, lax, rödlök, sallad, vaniljglass, grädde, hallonsylt, jordgubbssylt och hjortronsylt. Jag dubblade receptet på våffelsmeten och ändå blev det ingenting kvar. Men det var så gott.


     

Av brownies - 25 mars 2012 11:20

Gårdagens middag blev lax med duchessepotatis, hollandaisesås, sparris, tomat och champinjoner. Det blev väldigt! Duchessepotatisen gjorde jag så här: koka 7-8 potatisar sedan pressade jag dem med potatispress i en bunke och tillsatte 2 äggulor, 1 dl grädde, 2 msk smör och lite salt och peppar. Sen spritsade jag ut moset på en plåt och gratinerade i ugnen på 225 grader till de fått lite färg.


 


Senare idag kommer E och V hem till oss på våffellunch.

Av brownies - 24 mars 2012 20:30

..köptes idag.

 

Av brownies - 24 mars 2012 12:48

Indiska hade fått in mycket nytt jag hade nästa velat köpa allt men jag köpte inget. Nu ångrar jag mig lite men jag ska fundera lite. Här är lite av det jag fastnade för igår. Ett minikakfat, måttsats i porslin, ljuslykta och en glasskål.


       

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards