Alla inlägg under juni 2012

Av brownies - 27 juni 2012 18:49

Idag har vi lämnat in datorn i Haninge. Det skulle ta tre-fem dagar och se om de kunde laga den eller inte och om de kan laga den så tar de fem dagar till och då får vi veta vad det kommer att kosta. Kan de inte laga den så måste vi köpa en ny dator. Det är så tråkigt att inte kunna blogga men jag tycker inte att det är roligt att blogga utan bilder så jag väntar hellre. Snart ska vi äta middag och det blir laxpudding idag och sen blir det vattenmelon och persika ikväll.

Av brownies - 21 juni 2012 22:16

Datorn har gått sönder så otroligt irriterande. Inte direkt så att man känner för att köpa en ny dator precis innan semestern. Vi har en Ipad men den kan jag inte blogga med bilder ifrån bara skriva text. Det finns heller inte någon app till Iphone för Bloggplatsen så det går inte heller. Det får väl bli en ofrivliig bloggpaus. Det värsta är att alla bilder finns på dator de måste gå att rädda....

Av brownies - 20 juni 2012 11:30

Gårdagens middag blev någon form av sandwich. Rostat bröd, majskyckling, bacon, tomat, avocado, soltorkade tomater, machesallad och en dressing gjord på 2 dl majonäs, 2 tsk curry och 1/2 paket fryst mango. Vi var också så sugna på färskpotatis så jag gjorde några i ugnen med olivolja, timjan och flingsalt.


 


Färskt majskycklingbröst från Bjärekyckling den är så god.

 


 

Av brownies - 19 juni 2012 20:14

Vi har varit borta ett par dagar på en liten minisemester. Vi åkte upp till M:s familj i lördags det spöregnade hela vägen upp till Söderhamn. På vägen upp stannade vi till och fikade hos några vänner i Uppsala och så kikade vi in en sväng i Gränby centrum det är ett riktigt fint köpcentrum i Uppsala.

I söndags hade vi mulet men uppehåll så vi åkte på en utflykt till Hudiksvall. På vägen tillbaka blev det sol så på kvällen grillade vi och åt jordgubbar.


   


Igår var det soligt och varmt vi var inne i Söderhamn och fikade och så var vi uppe på Östra berget och gick upp i utsiktstornet Oscarsborg.


   


Utsikt över Söderhamn.

   


Brownie fick vänta vid sista trappan för den var för brant.

 


Sen åkte vi och vaccinerade Brownie det var inga problem hon tycker bara att det är roligt.

 


Jag köpte müsli.

   


Så köpte jag ägg, man fick själv välja hur stor kartong man ville ha och sen plocka i äggen själv och lägga pengar i en låda. Äggen är så färska så de måste stå i kylen i 6-7 dagar annars går det inte att skala dem.

   


Vi fick även med oss nyfångad strömming, rökt sik och rabarber från M:s familj. Så gott!!!

Av brownies - 15 juni 2012 21:13

Nu är Brownie ren och luktar gott hon har varit hos min mamma idag och rullat runt i gräset så att hon hade en massa gräsfläckar. När hon har duschat så springer hon alltid runt som en galning och försöker torka sig överrallt och gnider sig mot sin korg, soffan och mattan.


           


Idag har vi också hjälp min syster och hennes kille att flytta änligen bor vi nära varandra. Det blev "flyttmat" på en grillkiosk. Det är inte ofta jag äter det men ibland är det riktigt gott. Jag åt fish and chips och det var väldigt gott.

 


Nu sitter vi och tittar på Sverige-England jag tror att England vinner. Och äter jordgubbar.

Av brownies - 14 juni 2012 20:52

Idag gjorde vi pannkakor till middag men eftersom det tar så lång tid att steka pannkakor så gjorde vi amerikanska pannkakor istället då får man ju plats med fler i stekpannan.


 

Av brownies - 14 juni 2012 10:10

I går blandade jag ihop en sallad med lite av varje det blev couscous, halloumi, grillad paprika, soltorkade tomater, champinjoner, majs, isbergssallad, rödlök och salladslök. Så gjorde jag även hummus (stavning?) till.


 


Vi har odlat lite olika saker på balkongen och krassen växte på bara ett par dagar. Gott att ha på hårt bröd med ost.

 

Av brownies - 13 juni 2012 18:15

Hittade ett fynd på Lindex fanns bara en kvar. Jag har letat efter en lite mindre väska nu till sommaren som är enkel att ha med sig. Den här väskan är perfekt.


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards