Alla inlägg under augusti 2012

Av brownies - 31 augusti 2012 16:47

I förmiddags plingade min syster på dörren och kom med hembakde kärleksmums. Väldigt lyxigt och de var jättegoda. 


 


Idag dag har jag inte gått utanför dörren i onödan. Det verkar som att det kommer regna hela dagen. Snart ska jag börja med middag och det blir en pastarätt idag.

Av brownies - 31 augusti 2012 16:32

Igår var vi på Stadion och såg Coldplay. Vi kom in till stan vid sju men konserten började inte förrän vid nio. Vi hade ingen lust attt lyssna på förbanden så vi gick till Scandic Park och satte oss istället. Vi mötte en fd arbetskamrat till M och hennes sambo där de skulle också på konserten. Vi satt och pratade med dem fram till halv nio och sen gick vi till Stadion.

Det var väldigt bra konsert och och vi hade verkligen bra väder. Lite svårt att få med hur häftigt det var på bild. Men jag lägger upp några bilder i alla fall. 


 

Av brownies - 30 augusti 2012 10:15

Till middag igår fräste jag på älgskav, gul lök och champinjoner. Sen hade jag i grädde, soja och persilja. Till grytan rostade jag morot, palsternacka, purjolök, röd paprika och äpple. Servera med svartvinbärsgelé.  

Av brownies - 29 augusti 2012 12:54

Hittade en jättebra blogg häromdagen som heter Hundvänliga Stockholm med en massa tips på olika evenamang med hundar, vilka ställen det går bra att ta med sig hunden till som tex gallerior eller caféer. Det fanns även en massa annat intressant att läsa. Riktigt bra hemsida som jag verkligen rekomenderar. 


Nu kan jag alltid hoppas på att få följa med husse och matte lite oftare....

 



Av brownies - 28 augusti 2012 11:28

Det blev att vi hämtade mat igår kväll och åt hemma. Vi hämtade från Indian Garden det har 20% rabatt på menyn när man tar med. Det var som alltid otroligt gott och det blev lite kvar så jag har till lunch idag:)


 

Av brownies - 27 augusti 2012 14:30

I helgen köpte vi nybakat bröd med valnötter och aprikoser till frukost från Fru Marias bageri. Så hade jag några små burkar med marmelad hemma som passade perfekt till.


 

Av brownies - 27 augusti 2012 13:46

Min sambo M fyller år idag vi får se vad vi hittar på när han kommer hem från jobbet i eftermiddag. Jag har i alla fall varit iväg nu på dan och köpt en present till honom. Fy vad kallt det var ute jag antar att det är dags att plocka fram varmare kläder nu. 


Igår hade vi födelsedagsfika för M och min familj var här. Jag hade bakat en äppelkaka, sylt kakor och chokladkakor. Ska försöka lägga upp recepten senare.



Min syster stannade kvar och åt middag med oss senare på kvällen. Det blev rostbiff med vitlöks och persiljesmör, broccoli och ärtor och en jättegod delikatsess potatis som heter Marilyn. Vi gjorde som det stod på påsen att först koka den och sen lägga potatisen på en plåt och platta till dem och pensla med olivolja och krydda med timjan och salt och grädda i ugen i ca 15 min i 200 grader. Det blev väldigt gott. 


 

Av brownies - 25 augusti 2012 17:45

I torsdags kväll åkte M och jag till Nacka Forum en sväng. Vi åker snart på semster och behövde köpa några småsaker. Jag har letat efter en väska till min Iphone att hänga runt halsen men inte hittat någon som passar. Men nu hade jag tur och hittade en perfekt på Vero Moda för 99 kr.


   

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards