Alla inlägg under september 2012

Av brownies - 30 september 2012 15:06

Idag har vi varit ute på en långpromenad i skogen och det var så skönt väder. Brownie var lycklig över att få springa runt själv. Sen åkte vi och handlade mat för veckan och nu ska vi städa och rensa här hemma. 


 

Av brownies - 29 september 2012 14:39

Igår provade jag hade göra lax med pesto och det var väldigt gott. Hade laxen i ugnen ca 15 min på 175 grader först och sen bredde jag på pesto och hällde över rostade pinjenötter och in i ugnen igen ca 10 min. Till laxen blev det en sallad gjord på gurka, tomat, paprika, mango, avocado, chili, röd lök, spenat, machésallad och pressad lime.



  

Av brownies - 27 september 2012 16:53

Igår åt jag middag hemma hos min mamma och vi gjorde egen pizza med zucchini, röd lök, basilika, mozzarella och parmaskinka. 



Till efterrätt köpte jag med mig jättegoda jordnötshjärtan från nyöppnade Delicato outlet i Segeltorp. Häromdagen promenerade vi förbi där och allt såg så gott ut men jag hade inga pengar med mig då. Så jag var bara tvungen att åka tillbaka jag tog bara med mig lite pengar annars hade jag köpt alldeles för mycket. De är billigare priser och allt är inte helt perfekt men det spelar ingen roll för smaken är det inget fel på.


Nu ska jag åka till Södertälje Syd och hämta M som kommer hem med tåget. Ikväll blir det majssoppa till middag som jag redan har gjort så det är bara att värma på sen.  

Av brownies - 26 september 2012 15:29

Jag måste alltid ha ägg hemma jag klarar mig inte utan det. Det är perfekt att ha till lunch eller mellanmål och även till frukost. Jag brukar göra äggröra, omelett, stekt eller kokt ägg. Idag blev det äggröra med sallad till lunch. Häromdagen blandade jag i riven ost och persilja när jag gjorde äggröra.



Ikväll ska jag hem till mamma och vi ska göra egen pizza.  

Av brownies - 25 september 2012 11:43

Gjorde en jättegod och enkel blomkålsgratäng i går. Receptet hittade jag på Jennys Matblogg.



Imorse skjutsade jag M till tåget då han ska på kurs i ett par dagar. Vi stod och väntade en stund innan tåget kom och det passerade några tåg under tiden vilket Brownie tyckte var väldigt fascinerande. Hon hade nog kunna stått på perrongen hela dagen om hon fick bestämma. Men fy vad kallt det är ute men nu är jag frisk så då blir det till att leta fram varmare kläder och börja med långpromenader igen. 

Av brownies - 24 september 2012 14:12

I helgen åt vi viltfärsbiffar med pressad potatis, kantarellsås och rårörda lingon. Väldigt gott!



  

Av brownies - 20 september 2012 16:25

De sålde klockor ombord på kryssningsfartyget till mycket lägre priser och jag har tänkt köpa en ny klocka länge men inte hittat exakt den jag vill ha. Men nu hade jag tur och hittade en klocka jag ville ha från Guess. M köpte också en klocka och då fick vi även  10 % rabatt. Jag är väldigt nöjd med klockan.


 

Av brownies - 18 september 2012 13:58

Nu är vi hemma igen efter en underbar vecka. Vi flög ner till Istanbul och tillbringade en och en halv dag där. Sedan gick vi ombord på kryssningsfartyget MSC Divina. Vi tillbringade ett par dagar på båten med ett stopp i Dubrovnik och sedan gick vi av i Venedig där vi stannade ett dygn. Jag har blivit jätteförkyld så jag orkar inte göra så mycket just nu. Jag ska blogga om resan men det får bli när jag känner mig bättre. 


Men här kommer i alla fall en blid på Venedig som var helt underbart.

 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards