Alla inlägg under december 2012

Av brownies - 31 december 2012 13:10

Igår var vi hemma hos min pappa och min syster M och fikade. Min syster hade gjort saffranspannkaka med grädde, drottningsylt och färska bär. Väldigt gott.

Jul
Av brownies - 28 december 2012 13:44

Nu har vi varit ute och gått i ett par timmar solen skiner från en klarblå himmel och det är bara ett par minusgrader.

Av brownies - 27 december 2012 21:30

Nu har vi kommit fram till M:s familj. Här är det mycket vackrare för snön ligger överallt i Stockholm har det ju blivit så slaskigt. På vägen upp stannade vi till hos några bekanta och Brownie lekte med en annan vovve i ett par timmar. Tillslut var de så trötta så båda bara stod mittemot varandra och flåsade. Och Brownie blev så uppspelt så hon kissade på deras matta. Då var det dags att åka hem.

Av brownies - 26 december 2012 20:15

Nu blir det te i nya teglasen. 


 

Av brownies - 26 december 2012 14:43

Vi åkte en sväng till Liljeholmsgallerian när det öppnade i förmiddags. Vi har länge funderat på ett överkast på Indiska men tänkte att vi väntar till mellandagsrean och då hade vi tur att det var på rea. Så vi tar det och det står måtten för dubbelsäng på lappen och hon i kassan säger att ja det är för dubbelsäng. Men det är väl som vanligt allting ska man ju kontrollera själv. När vi kommer hem och lägger överkastet på sängen så är det för en enkelsäng. Bara lite irriterande och vi orkar inte åka ut nu igen så M ringde dit och då fanns det tydligen ett kvar som de skulle lägga undan till imorgon som vi får byta. I övrigt tyckte jag inte att det var så mycket på rea i någon av butikerna. Hade hoppats på Esprit där jag har presentkort men där var det knappt någon rea alls.

Det blev en kopp varm choklad med grädde och marchmallows istället.

 

Av brownies - 26 december 2012 14:27

Här är alla fina julklappar jag fick på julafton.


   

Jul
Av brownies - 25 december 2012 13:41

Julafton firade vi hemma hos oss. Vi hade knytis och det blev ett väldigt gott julbord, vi tittade på Kalle och öppnade julklappar. I dag blir en lugn dag och senare i eftermiddag äter vi rester.


 

Jul
Av brownies - 23 december 2012 21:26

Nu har vi Bingolotto på i bakgrunden medan jag gör pepparkakscheesecake och M gör mjuk pepparkaka och revbensspjäll. I dag var vi i Gamla Stan och gick på julmarknad men det var så otroligt kallt. Köpte i alla fall lite marmeladgodis med smak av blåbär, hjortron och lingon.

Jul

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards