Alla inlägg under februari 2013

Av brownies - 28 februari 2013 10:18

Gjorde en sallad som jag hittade på receptet till själv och det blev en supergod balandning av bulgur, halloumi, oliver, rödlök, avocado, rucola, tomater och kronärtskockor inlagda i vitlök och örter.


 

Av brownies - 27 februari 2013 09:46

Igår storhandlade vi och det här ska vi äta under veckan:


Krämig champinjonsoppa

Couscoussallad med lax

Lammfärsbiffar med fetaost och sallad

Vegetarisk gryta 

Bulgursallad med halloumi




Av brownies - 27 februari 2013 09:41

Köpte ett grönt te som heter Citronella och det var väldigt gott om man gillar citrus.


 

Av brownies - 27 februari 2013 09:30

Jag köpte en liten kudde häromdagen som jag har bakom ryggen när jag sitter i soffan. Men den fick jag inte ha ifred länge. Nu är det tydligen Brownies kudde.

Av brownies - 26 februari 2013 09:40

I förra veckan fick jag kundtindingen Salt & peppar från hemköp och det är alltid så mycket goda recept i den.


Maten på omslaget såg jättegod ut så den blev det till middag i söndags.


Stekt fish & chips med frisk örtdipp



Jag kan verkligen rekommendera örtdippen den var jättegod och den passar säkert också bra till kyckling, kött eller som dressing till sallad.   


Örtdipp

1 1/2 dl basilika

1 1/2 dl persilja

1 stor vitlöksklyfta

1 dl olivolja

1-2 krm salt

2 krm svartpeppar

2 dl matlagningsyoghurt


Mixa basilika, persilja och vitlök med olja, salt och peppar till en grön örtolja. Blanda med yoghurten och ställ svalt.


Hela receptet finns här.


Av brownies - 25 februari 2013 10:41

I lördags kväll kom min syster och mamma förbi och vi tittade på melodifestivalen. Men det var bedrövligt dåligt så vi satt mest och pratade istället och åt dipp, grönsaker och nachochips. Jag hade gjort en linsröra, min mamma gjorde guacamole och min syster hade med sig en röra med soltorkade tomater. 


Lite suddig bild blev det...

 

Av brownies - 25 februari 2013 10:33

I fredags gjorde vi egna tunnbrödsrullar till middag väldigt gott. Jag gjorde egen gurkmajonäs till också.



 

  

Av brownies - 20 februari 2013 18:15

Det finns så mycket billiga citrusfrukter i butikerna nu så jag passar på att pressa så mycket egen juice som möjligt. 

För ett tag sedan kom M hem med fyra glas från iitala som han fick på köpet i något butik ( han är expert på att få saker på köpet). Inte helt fel, jag tycker att iitala har väldigt fina saker och de här glasen gillar jag verkligen. Såg att det låg på 79 kr/st på Cervera om man skulle köpa dem.



 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards