Alla inlägg under april 2013

Av brownies - 28 april 2013 18:11

Jag har varit så trött ( järnbrist) senaste tiden så jag har inte orka blogga så mycket. Inte haft så mycket inspiration heller. Idag har jag jobbat och igår var vi i Norrköping hela dagen med M:s familj och släkt. Men jag glömde helt bort att fota. I fredags kväll gjorde jag kikärtsbiffar med bulgur och morotstzatziki till middag.

Av brownies - 26 april 2013 12:52

För ett tag sedan hämtade vi mat från Lemon Thai & Sushi i Kungens Kurva. Det är andra gången vi gör det och det har varit riktigt gott båda gångerna och väldigt bra priser. Det finns så mycket gott på menyn så det är svårt att välja. Det finns många fler rätter än de som står på deras hemsida.


Den här gången blev det en mix tallrik med kyckligspett med jordnötssås och vegetariska vårrullar med sweet chilisås.

 



Av brownies - 24 april 2013 14:47

Igår efter middagen så hade jag gjort lite fruksallad det blev apelsin, äpple och banan. Sen är det jättegott att strö på lite russin ( sultanrussin från Saltå kvarn) och ringla över flytande honung.


 

Av brownies - 24 april 2013 14:40

Igår var min mamma och syster här på middag och min syster hade med sig flera fina krukväxter. Nästan alla mina blommor hade vissnat så det behövdes lite nytt. Väldigt fint blev det i alla fönster.  


Av brownies - 23 april 2013 14:04

I lördags åt vi färsk pasta fylld med tomat och mozzarella. Till det hade vi lite plock så som soltorkade tomater, inlagda kronärtsskockor, halloumi, pesto och surdegasbröd.


 

Av brownies - 21 april 2013 15:42

Igår var vi ute och gick i nästan två timmar. Vi stannade också till och fikade på Herrängens Gård. Det är ett riktigt trevligt ställe med mycket gott att välja på. Brownie gillar att fika och hon har lärt sig ordet fika nu så hon vet vad det innebär. När jag kom ut med fikat så ställde hon sig på bakbenen för att se vad vi hade köpt. Hon blir nöjd bara av att få smaka en liten bit.

Av brownies - 18 april 2013 12:30

Jag hade visst en bild på den otroligt goda tomatsoppan toppad med knaperstekt bacon och fetaost. Receptet är från Jennys Matblogg. Jag rekommenderar verkligen att prova denna soppa för den är så god!


 

Av brownies - 17 april 2013 14:37

Har precis läst igenom senaste numret av Buffé som kom i brevlådan. Å vilka goda recept jag behöver verkligen lite inspiration och jag kan nästan tänka mig att laga allt. Var tvungen att fota lite ur tidningen. Massor med goda recept på meze, fräscha sallader och goda efterrätter.


                 



Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards