Alla inlägg under maj 2013

Av brownies - 31 maj 2013 15:50

På väg norrut till M:s familj, mindre kul att det är kö efter en minuts bilresa.

Av brownies - 30 maj 2013 15:41

Ett jättegott mellanmål är grekisk yoghurt med lite solrosfrön, pumpakärnor och flytande honung.

Av brownies - 29 maj 2013 11:30

Jag vet inte om Brownie märker att det är något med mig, men hon har sovit i sin korg hela nätterna minst ett halvår. Men senaste två veckorna har hon börjat hoppa upp i sängen mitt i natten och lägger sig som en boll mot min mage. Inte det bästa med tanke på att jag redan har svårt att sova måste upp och kissa säkert fyra-fem gånger, får väldigt lätt kramp i vaden eller foten och så är det så varmt.

Men när bebisen sparkar så försöker jag lägga Brownies tass på min mage och en kväll när jag gjorde det så la hon sig på min mage och låg där så länge tills jag var tvungen att flytta på henne. Då måste hon ha känt att det rörde sig i magen.


 


I natt provade vi att säga gå till platsen varje gång hon var på väg upp i sängen och hon lyssnade på det och gick tillbaka till korgen. Men hon var på väg upp fem gånger så det blev inte mycket sömn i alla fall, men förhoppningsvis så förstår hon efter ett par nätter. 

Av brownies - 28 maj 2013 10:48

I fredags kväll köpte vi varsin bit utskuren biff och till det kokade jag sparrispotatis som jag sedan tryckte ut på en plåt och ringlade lite olivolja och flingsalt på, sen in i ugnen på 225 grader tills de fått lite färg. M gjorde en supergod röra med tomat, röd lök, mango, persika, gurka och koriander. 


 

Av brownies - 27 maj 2013 11:26

I fredags gjorde jag en smulpaj med rabarber.  Det måste vara den godaste smulpajen som finns.


 

Av brownies - 26 maj 2013 16:42

Igår åkte vi på en dagsutflykt till Västerås och vi hade en underbar dag. Strålande sol hela dagen och Västerås var en väldigt trevlig stad.

Vi började promenara genom city där alla butiker fanns och sen gick vi mot den delen som är lite äldre och där var det väldigt mysigt och fint. 


Det var bondens marknad på torget.

       


Fika på ett café som hette Kalle på spången vi trodde att det skulle vara väldigt bra för det såg ut som ett gammaldags café. Jag tog en blåbärspaj och den var god men så ville jag ha juice och då hällde de bara upp från någon förpacking som smakade som någon billig juice. Det var lite trist och M tog en salamibaguette och då var det bara en baguette som de hällt grönsaker över de mesta från burk så det var inte någon höjdare.


Så fortsatte vi promenara runt i staden.


Brownie var rädd mest hela tiden vi gick runt för de var en ballong som gick sönder bredvid henne och då vart hon livrädd och skulle fly in i varenda butik. När vi satt på en bänk satt hon under den för säkerhets skull.


Säkrast var det i buren så klart.


Sen åkte vi ner till hamnen och tittade på skärgårdsmarknaden och åt glass. Där var det väldig fint.

     


Det var också en vårmarknad i Rocklunda som vi åkte till och där åt jag en munk med choklad och smarties. Brownie råkade få i sig en bit som ramlade på marken och efter en minut står hon och kräks på gräsmattan.

  


På kvällen åt vi middag i hamnen på en restaurang som hette Absolut Grill och det var så otroligt god mat. 

   



Jag åt gårdskyckling men bbq sås, färsk pommes, grillad majs och tzatziki. Det var så gott så man ville inte att maten skulle ta slut.          


M åt rostbiff och det var lika gott det.


Vi delade på ett grillat fruktspett med honung, vaniljglass, jordgubbar och passionsfruktscréme till efterrätt.

 


Brownie var så duktig och sa inte ett ljud och väntade snällt när vi åt.


Det var väldigt mycket nybyggt och de höll på att bygga mer bostäder vid vattnet. Vi tog en liten promenad innan vi åkte hemåt.

           

Av brownies - 24 maj 2013 19:00

Jag har länge letat efter ett uppläggningsfat och hittade det här vackra fatet på Indiska igår.



Tack mamma använde presentkortet från dig :)

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards