Alla inlägg under juni 2013

Av brownies - 30 juni 2013 10:47

Vi började med frukostbuffe och den var väldig bra sen var det såklart synd att det var en del jag inte kunde äta som charkuterier och ostar men det var inte deras fel. Men jag var nöjd ändå. Sen gick vi runt på stan hela dagen och jag behövde vila ofta så jag har nog suttit på varenda bänk känns det som i city. Det blev också en glass i Kungsträdgården och en biskvi på Vetekattens mysiga uteservering. Sen åkte vi och hämtade Brownie och sen åkte vi hem. Väldigt trött men skönt att komma bort ett dygn.

Av brownies - 29 juni 2013 21:23

Igår åkte vi alltså in till stan för en liten minisemester. Vi checkade in på Clarion Sign och sedan gick vi och åt middag på Tabbouli på Regeringsgatan 70. Otroligt god mat, väldigt bra service och mycket trevlig personal. Vi delade på en avsmakningsmeny med olika kalla och varma meze. Huommos, yoghurtröra, aubergineröra, paprikaröra, vinbladsdolmar, kycklingröra, halloumi, spenatpiroger, falafel med sesamdipp, ostrullar, lufttorkat oxkött, stekt potatis med chili , kycklingvingar med vitlökscreme, libanesisk korv, jätteräkor med citron och vitlök, tabbouli och bröd. Sen var vi mätta kan jag säga men allt var som otroligt vällagat och gott. Efter maten drack M färskt mynta te och jag tog två små chokladtryfflar. Sen gick vi sakta tillbaka till hotellet och satte oss i en skön soffa och jag drack ett glas ananasjuice.

Av brownies - 29 juni 2013 09:16

Idag vaknar vi upp med den här utsikten. Vi hade en jättetrevlig kväll i stan i går och i natt har vi bott på Clarion Sign. Nu är det dags för frukostbuffe:) Sen blir det en dag på stan.

Av brownies - 27 juni 2013 15:37

Idag är det mulet och lite blåsigt ute men det har varit flera varma kvällar senaste dagarna så jag passar på att sitta på balkongen så mycket som möjligt. Häromkvällen blev det kladdkaka och jättegoda svenska jordgubbar på balkongen.

Av brownies - 25 juni 2013 15:11

Koka ett ägg och hacka det sen, blanda med en klick bregott, lite salt och gräslök. Väldigt gott att ha på finn crisp.

Av brownies - 24 juni 2013 11:24

Igår hade vi en underbar dag ute på Ekerö (bortsett från x antal jobbiga gravidsymtom) vi stannade först till vid Kina slott och sedan Svartsjö slott. Sen följde vi bara skyltar som satt uppsatta mot något som hette Äppelfabriken på Färingsö. Tur att vi gjorde det för det var ett supermysigt ställe där allt var hembakat och smörgåsarna gjorde de på beställning och nästan allt var ekologiskt och odlat där. Allt såg så otroligt gott ut. Det var som en stor trädgård där det fanns massor med olika ställen att sitta på. Jag åt rågbröd med fetaostkräm och grillad paprika och M åt rostbiff med curryremoulad. Så drack vi äppelmust från deras musteri. Det var sååå gott!!!! Älskar porslinet de hade det mesta var olika och gammaldags. Det fanns höns som gick runt där också så Brownie var helt stirrig och ville leka med dem hon brukar sitta så fint men nu var hon som en jojo överallt hela tiden.


Av brownies - 21 juni 2013 09:08

Av brownies - 20 juni 2013 21:03

Idag hämtade vi alltså barnvagnen och när M monterat ihop den så fick Brownie vara teståkare. Hon får plats perfekt under men hon tyckte inte om när vi körde vagnen. Men vi får öva så vänjer hon sig.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards