Alla inlägg under juli 2013

Av brownies - 15 juli 2013 20:01

Idag åkte M, jag och min syster E till Värmdö. Vi stannade först till i Gustavsberg. Där gick vi in på Iittala outlet och de har så mycket fint porslin fotade lite av mina favoriter.

Sen var vi inne i en butik som hade så fina barnsaker.

Sen fikade/åt vi i hamnen de blev en leverpastejssmörgås för mig. De hade oxå största chokladbollen jag sett.

Sen åkte vi vidare till Oxdjupet där kryssningsfartygen passerar. Brownie fick bada och vi åt glass. Förra året fanns inget alls där men nu hade de öppnat Café och ovanför på berget vid Fredriksborgs fästning hade de öppnat hotell, restaurang, café och de var otroligt fint där. Så fint att min syster tyckte att jag och M kunde gifta oss där ( om vi nu ska göra det någon gång;)

Av brownies - 13 juli 2013 20:52

Idag har vi varit på Muskö och hälsat på några vänner. Vi fikade och sen gick vi ner till vattnet så Brownie fick bada. Hon har bara badat där det varit långgrunt förut och här var det ganska djupt och det var hon inte beredd på när hon kastade sig i. Men hon är oroligt duktig på att simma så det gick bra ändå.

Av brownies - 12 juli 2013 20:17

Idag åkte vi till Nyköping vi åt lunch på Hellmanska gården. Där finns café, bageri och butik och det är supermysigt. M åt sallad med dinkel, viltbratwurst, hemgjord ketchup och senap och jag tog en grillad smörgås med örtkyckling, majonäs och sallad. Väldigt gott!! Sen promenerade vi lite i Nyköping och sen tog vi bilen till hamnen. Vi har varit flera gånger i Nyköping men hade ingen aning om att de hade en mysig hamn oxå. Det blev glass på cafe Aktersnurran de hade massor av smaker från Sia glass att välja på. Det fanns även många laktosfria smaker för M annars brukar det vara dåligt med det. Jag tog plopp choklad och lime och M tog choklad och passionsfrukt. De gjorde också sina egna våfflor som var jättegoda.

Av brownies - 12 juli 2013 10:25

Det närmar sig... jag kan inte förstå att tiden gått så fort. Vad hände med det här året? Jag trodde att det skulle kännas som en evighet för folk har sagt att nio månader det är lång tid, men det har det inte varit för mig. Men det är väldigt jobbigt nu jag har bara varit hemma och vilat i två dagar, men idag ska ska vi ut på en utflykt.

Av brownies - 11 juli 2013 20:08

Idag åt vi panerad torsk med palsternackspure som jag gjorde genom att koka palsternacka i vatten tills de är mjuka och sedan mixade jag dem med lite grädde och kryddade med salt, peppar och persilja. Så gjorde M svampsås till på champinjoner, grädde, mjöl, soja, gräslök, dijonsenap och lite salt och peppar. Väldigt god middag!

Av brownies - 11 juli 2013 14:31

Jag köpte vilda persikor för ett tag sedan och de var så goda så nu har jag ätit hur många som helst. Mycket godare än vanliga persikor. Men man måste vänta tills de är riktigt mogna och mjuka. Jag åt en som inte var mogen och den var inte god.

Av brownies - 9 juli 2013 21:55

Idag träffade jag en kompis i stan och vi gick och åt middag. Vi ville sitta ute i skuggan och så måste det vara sköna stolar och så orkar vi inte gå så långt. Så det närmsta ställe som uppfyllde kraven vad en restaurang som hette Drottninghof på Drottninggatan. Det var väldigt god mat och trevligt. Jag åt kycklingfilé med stekt potatis och svampsås. Jag är väldigt kräsen och har höga krav när jag ska välja restaurang eftersom jag har så stort matintresse så det är sällan jag bara går in på ett ställe jag inte vet något om. Men den här gången blev det så och det vart väldigt lyckat.

Bad

Av brownies - 5 juli 2013 19:47

Brownie älskar att bada och idag var vi på ett ställe som heter Stenö camping och där fick hon bada och blev överlycklig.

Lite besviken när hon var tvungen att gå upp.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards