Alla inlägg under mars 2014

Av brownies - 31 mars 2014 19:19

Jag glömde blogga om när mamma bjöd på hämtmat hemma hos oss för att par veckor sedan. Jag valde pasta med parmaskinka, rucola, pesto, parmesan och grädde från Forno Romano och det var jättegott. 


 


Idag har jag och A varit i Liljeholmen och fikat med några andra mammor. Det blev ingen promenad idag för det var så himla kallt. 


Av brownies - 29 mars 2014 16:45

Idag åkte vi till Torekällberget det var väldigt trevligt, det var ju ungefär som skansen fast gratis inträde, mindre folk, billig parkering och mycket bättre priser på mat och fika.


                 


Men det fanns än så länge få bord ute på fiken så vi tog med oss fikat.

 


Brownie fick för sig att hon skulle klättra upp på ett staket och såklart ramlade hon ner på andra sidan och kom inte upp igen. Så går det när man är nyfiken tur för henne att det bara var gäss på andra sidan.

   




Av brownies - 27 mars 2014 09:00

Sen ungefär en månad har vi fått väldigt bra och fasta rutiner för A efter ett par månader som var riktigt tuffa. Så nu gäller det att njuta för man vet aldrig när det ändras. Här är ett exempel på hur en dag ser ut.


A:s schema


08:00 Frukost

Havregröt med katrinplommonpuré


10:00 Mellanmål

Turkisk yoghurt med rivet äpple


12:30 Lunch

Kyckling,ris och grönsaker


15:00 Mellanmål

Äggröra och 90 ml ersättning


17:30 Middag

Lax och bönor


19:00 Kvällsmål

Havregröt med katrinplommonpuré


20:30 Nattmål

150 ml ersättning


Sen somnar hon vid nio och sover till ca sju-åtta på morgonen




A
Av brownies - 26 mars 2014 21:00

Idag kom min mamma hit och åt middag. Vi åt sushi från 66 kvadrat och så provade jag edamamebönor de var väldigt goda. Till efterrätt åt vi hallon och mjölkchokladpanacotta från Ersson. Mycket gott!

Av brownies - 26 mars 2014 09:30

Äntligen har jag hittat en vår/höst jacka på MQ som jag är väldigt nöjd med. Jag ville ha en som går ner över rumpan och är figursydd, blå och inte en massa konstiga detaljer på och inte för dyr. Det har inte varit lätt att hitta. Men den här kan jag ha i flera år. Bra att jag hittade den på MQ för där hade jag en bonuscheck på hundra kronor och en kupong på två hundra kronor.


 



Av brownies - 25 mars 2014 19:42

Nu när M är borta på konferens så orkar jag inte laga mat. Så jag köpte skaldjurspasta på Ersson. Det är så mycket mat så det räcker till två måltider.

Av brownies - 25 mars 2014 09:28

Igår när jag var i Huddinge såg jag att de hade 3 för 2 på barnkläder på Kappahl och så hade jag presentkort kvar så det blev många nya fina kläder till A. Det är också kul att Newbie har förlängt storlekarna till 104. Förut tog det slut vid 74 och de har så fina kläder till väldigt bra priser.

A · Shopping
Av brownies - 24 mars 2014 19:50

Idag tog jag och A en tur till Huddinge centrum. Jag gjorde ett sista försök att hitta en vårjacka och det gjorde jag äntligen. Innan vi åkte hem fikade vi på Castello. Det är perfekt att åka dit eftersom jag åker gratis på bussen:)

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards