Alla inlägg under april 2014

Av brownies - 29 april 2014 20:15

I söndags när vi gick hem från Långsjön så fick Brownie bada. Det var ganska grunt men hon var ändå lite feg innan hon hoppade i efter pinnarna vi kastade. Sen gick vi vidare och då sprang Brownie före och så hör vi bara ett plask. Då har hon sprungit ner för några branta trappor och hoppat rätt i vattnet. Där var det djupt och trappan var så hög längst ner så hon kom inte upp och bredvid var det bara branta sluttningar. Så hon simmade hysteriskt ( hon blev nog rädd) och försökte hålla sig ovanför vattnet. M tog sig ner så fort han kunde men det var så brant så han nådde inte henne. Men han lyckades få henne att ta sig till en stor gren från ett träd som låg ner i vattnet. Då blev hon lugn och började bita på den. Så vi hann tänka på hur vi skulle få upp henne. Då kom vi på att vi kunde göra ett lasso av kopplet och efter några kast så hamnade den runt hennes hals och M kunde fira upp henne. Tur att vi hade våra grannar med som kunde hjälpa till så jag inte behövde lämna A upp på stigen. Sen när vi gick vidare ville Brownie bada igen. Men då var det definitivt färdigbadat tyckte vi. Nästa gång kanske hon ska ha flytväst:)

Av brownies - 27 april 2014 18:29

I lördags åkte vi till Liljeholmen och handlade på Polarn .O pyret eftersom A hade fått presentkort där. Hon fick väldigt mycket fina kläder eftersom vi hade en bonuscheck också och så var det andra rabatter just den här helgen.


           


På eftermiddagen tog vi en promenad med några grannar till Herrängens gård och fikade. Jag åt världens godaste smulpaj med blåbär och botten av mandelmassa. Men jag glömde fota. När vi kom hem lagade vi wok till middag med bla lövbiff, spenat, kokosmjölk och jordnötter och så  räkchips till.


 


Idag har vi också gått en promenad med grannarna till Långsjön där vi åt på ett ganska nyöppnat ställe. För mig blev det en sallad med bla räkor, parmaskinka, mozarella. oliver, soltorkade tomter. Det var gott och trevligt ställe så dit kan man absolut gå igen. Men det glömde jag också fota såklart. 


Sen har vi äntligen hittat ett nytt bäddset på Hemtex så nu blev det mycket ljusare i sovrummet. 


 





Av brownies - 23 april 2014 14:13

Fick ett sms av min mamma imorse om jag och A ville äta lunch på Långbro värdshus och det ville vi. Vi mötte upp min syster där också. Jag åt sallad med varmrökt lax och deras goda nobisdressing. Det var väldigt gott!

Av brownies - 21 april 2014 18:22

Vi har inte ätit så mycket påskmat den här påsken men vi blev lite sugna på lax och sill så till lunch idag gjorde vi varsin liten påsktallrik. Sen var vi bjudna på fika hos våra vänner E och J som flyttat till ny lägenhet. Vi fick en jättegod äppelpaj med vaniljsås.

Av brownies - 20 april 2014 19:29

Idag har vi firat min pappa som fyllde år igår. Eftersom det var så fint väder kunde vi sitta ute på tomten där han bor. Brownie var överlycklig att få springa runt utan koppel. Vi åt bland annat rostbiff, potatissallad, västerbottenpaj och sen fikade vi. 


         

Av brownies - 20 april 2014 12:07

A fick en tax från Brio av mig och M och en jättefin klänning av sin moster och mormor.

A · Påsk · Shopping
Av brownies - 19 april 2014 20:05

Idag har vi varit i stan med min mamma och syster och promenerat och ätit påsklunch på Tennstopet. För mig blev det toast Skagen och älgwallenbergare med brynt smör, lingon och potatismos. Väldigt gott!! Husmanskost är verkligen gott men det är alldeles för sällan vi äter det. Sen fikade vi hemma hos min syster.

Av brownies - 18 april 2014 17:45

Idag har min pappa varit här och fikat och sen tog vi en promenad tillsammans och köpte lite godis. Vi fick påskliljor och A fick presentkort på Polarn O. Pyret på 500kr.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards