Alla inlägg under juni 2014

Av brownies - 26 juni 2014 13:55

Jag har gått en riktigt lång promenad idag eftersom det är fint väder. På vägen hem gick jag förbi caféet i Långbro park. Det är dumt att gå förbi för då vill man stanna där eftersom allt ser så gott ut. Vem kan motstå en hembakad kladdkaka med grädde och jordgubbar för 25kr? Inte jag i alla fall. Det var faktiskt den godaste kladdkaka jag ätit.

Av brownies - 26 juni 2014 09:58

Jag tröttnar aldrig på olika varianter på couscous och bulgursallader. Igår blev det en variant med bulgur, linser, zucchini, soltorkade tomater, vårlök, oliver, halloumi och blandad sallad.

Av brownies - 25 juni 2014 13:38

Idag var det dax för Brownies årliga vaccination. Brownie var väldigt otålig i väntrummet och trodde sofforna var för henne såklart. Hon blev jättesur när jag puttade ner henne.

Av brownies - 21 juni 2014 09:52

Det är kanske lite tjatigt att prata om vädret, men varför kan det inte bara vara bra väder på midsommarafton. Det var okej igår men alldeles för kallt för att sitta på gräset och ha picknick. Det blev en sväng till Herrängens gård med min mamma och sen åt vi hemma hos oss. 


Vi åt bla sill, lax, skagenröra, kex, brieost och lite charkuterier.

 


Till efterrätt fläderblomspannacotta med jordgubbar.

 


Av brownies - 18 juni 2014 20:40

Ikväll var jag, A och Brownie med min mamma i Långbro park och åt på ett cafe som är ganska nyöppnat. Det är väldigt mysigt och trevligt där. Jag åt en underbar räksallad och mamma åt matjesill.

Till fikat blev det kokostopp till min mamma och en väldigt god banankaka till mig.

Av brownies - 17 juni 2014 20:37

M är på konferens och A är vildare än vildast så det var väldigt skönt att mamma kom förbi med middag. Idag blir hon förresten 11 månader och igår började hon resa sig mot soffan och när hon upptäckte att det gick då ska hon bara resa sig upp hela tiden mot allt som går.

A · Mat
Av brownies - 15 juni 2014 19:54

Idag åt vi fisk till middag och till fisken gjorde vi lite olika grönsaker som paprika, sparris, palsternacka, morot, sötpotatis, rödlök och blomkål i ugn med smulad fetaost över.

Av brownies - 15 juni 2014 10:31

Igår åt vi en sallad med bulgur, linser, soltorkade tomater, paprika, getost och så stekte vi varsin lammkorv till.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards