Alla inlägg under augusti 2014

Av brownies - 30 augusti 2014 19:09

Idag har vi varit på öppet hus på nya Karolinska i Solna som håller på att byggas. Det var intressant och man fick bl.a gå runt i byggnaderna som håller på att bli färdiga. A tyckte såklart att det var spännande att det fanns en ambulans och en grävmaskin att titta på. Det bjöds på fika med te och kanelbulle. Det var även öppet på Karolinska institutet så vi var inne i den byggnaden också. Där fanns mycket att göra för barn men A är fortfarande för liten. Men en ballong fick hon i alla fall.

[Bild]

Av brownies - 30 augusti 2014 08:42

Ibland när vi varit i Liljeholmen och har vi passat på att köpa sallad till lunch från delikatessdisken på Ica kvantum. Det är ett tips om man vill ha något gott och billigt. Jag har provat två olika sorter senaste tiden. En pastasallad och en quinoasallad med rostad paprikaröra till. Båda väldigt goda och det har flera sorter att välja på. Det har de fyllt en burk som kostat runt 30-40 kr för en lagom portion.

Av brownies - 27 augusti 2014 21:19

Idag har vi firat M:s födelsedag och jag hade bakat chokladsnittar, lingonsnittar, chokladbollar och russinkakor. Nu har gästerna gått hem och jag sitter i soffan och är helt slut. Tar på krafterna att baka med en busig ettåring hemma:)

Av brownies - 26 augusti 2014 13:12

I söndags blev jag bjuden på teater av min mamma. Vi såg Kameliadamen och jag tyckte att den var väldigt bra. Idag öser regnet ner så vi har bara varit ute en kort stund med Brownie. Nu håller jag på att baka för M fyller år imorgon.

Av brownies - 23 augusti 2014 21:40

Det har blivit många ute luncher senaste tiden. Det tackar jag min mamma för:) i onsdags åt vi på Långbro värdshus och det blev panerad spätta med remouladsås och potatis mycket gott!

Av brownies - 20 augusti 2014 17:28

Igår var vi med min mamma och mormor i Vinterviken och åt lunch. Jag åt en väldigt god sallad med karré, kronärtskockor, betor och chiliyougurt. En kolasnitt till efterrätt. Efter maten gick vi en liten promenad.

Av brownies - 19 augusti 2014 17:15

Igår kväll bjöd mamma på middag och vi tog take away. Jag åt pad thai för första gången och det var supergott!

Av brownies - 17 augusti 2014 09:48

I går var vi bjudna på grillat av min pappa och A. Vi hämtade upp min syster M på vägen också. Vi åt så mycket gott att vi knappt kunde röra oss sen. De grillade både lax och entrecote och till det åt vi sallad, halloumi, sparris, romsås, tzatziki, limeaioli och lite annat smått och gott. Sen satt vi på balkongen och åt kladdkaka, vaniljglass och färska bär.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards