Alla inlägg under oktober 2014

Av brownies - 25 oktober 2014 22:30

Idag var det fri entré på Nordiska museet så vi passade på att åka dit. Det fanns väldigt många intressanta utställningar att se och det tog mycket längre tid att gå runt än vi räknat med. Men vi hade väldigt trevlig i alla fall och det fanns mycket som A tyckte var spännande så hon fick gå runt själv ganska mycket. De utställningar som fanns var om socker, hem och bostad, gamlingar, badrummet, folkhemslägenheten, smycken och dockskåp, de hade precis ett sådant dockskåp som jag hade med exakt de möblerna i. Så synd att det inte finns kvar ( tror jag inte i alla fall)  för jag hade velat att A skulle få det för jag tycker att det är så fint med dockskåp.


           


Innan vi gick därifrån åt vi varsin smörgås i restaurangen och så fanns det en lekstuga som A fick gå runt i en stund. I butiken fanns så mycket fint jag hade kunnat köpa.

   


När vi gick utanför museet så spöregnade det och A somnade direkt så vi hoppade på spårvagnen och gick av vid NK och strosade runt därinne ett tag och sen gick vi till gallerian och kulturhuset. Sen hade det slutat regna så då promenarade vi tillbaka till bilen som vi hade parkerat en bit från djurgårdsbron. Vi åkte hem till min mamma och hämtade Brownie och fikade.



Av brownies - 24 oktober 2014 20:04

Idag har vi varit på öppna förskolan som vi brukar gå till två gånger i veckan. Idag tog M halvdag så han var också med. Han ville se vad lilla A har för sig där. Sen åt vi lunch på Långbro värdshus. Jag åt en gudomligt god rostad blomkålssoppa med pumpakärnor och gräslök och en liten morotskaka till efterrätt. Sen åkte vi och köpte en varmare mössa till A men den kanske vi får byta. Vi försökte prova den på tre gånger hemma men varje gång var hon på väg att börja gråta och slet av sig mössan och kastade den på golvet. Så gick hon och hämtade sin gamla mössa. Så det var inget bra betyg direkt.

Av brownies - 18 oktober 2014 20:02

Med pressad potatis, ärtor och majonäs. Blev väldigt nöjd med biffarna, de höll ihop, blev fin stekyta och smakade väldigt bra.

Av brownies - 18 oktober 2014 16:46

Igår gjorde jag jättegoda och enkla fiskbiffar till middag.


Fiskbiffar 


500 g fisk (valfri)

1 tsk salt

1 krm svartpeppar

1/2 dl örter

(jag hade fryst gräslök, persilja och basilika)

2 msk potatismjöl

1 dl matlagningsgrädde


Mixa alla ingredienser och forma sedan till 8 st biffar och stek i smör ca 5 min på varje sida.


Det blev mat kvar så vi äter det till middag idag och då ska jag försöka komma ihåg att fota. 

Av brownies - 14 oktober 2014 20:17

Idag var vi på Aquaria med en kompis till mig och hennes dotter. Vi åkte djurgårdsfärjan ut och var där redan strax efter tio. Vi hade en jättebra dag och de små tyckte att det var väldigt spännande att titta på alla fiskar. Vi vuxna tyckte dock att det var väldigt litet och inte så mycket att se som vi trodde med tanke på att inträdet var ganska högt. Caféet hade fin utsikt och många goda bakverk med tyvärr ingen mat bara frallor och sallader som inte såg ut att vara värda sitt pris. Så för mig blev det en smoothie och chokladboll men det var gott i alla fall. Sen promenerade vi därifrån till centralen i det sköna höstvädret. Vi tittade också i lite affärer innan vi åkte hem. Man får passa på när jag inte är i stan så ofta.

Av brownies - 13 oktober 2014 21:26

Det här måste vara en av mina favoriträtter. Hemgjorda köttbullar efter det här receptet först stekta och sedan kokade i en sås med grädde, soja, kalvfond, persilja, svartvinbärsgelé, salt och peppar. Servera med potatis lingonsylt och min inlagda gurka. A fick likadant fast utan saltet hon tyckte också att det var jättegott.


 

Av brownies - 11 oktober 2014 20:31

Idag var vi i Täby centrum och det gillade jag verkligen. Otroligt stort och hur mycket roliga butiker som helst. Jag köpte kläder på Esprit och Mq för mina presentkort och fick flera fina klädesplagg. Vi åt lunch där också på ett ställe som hette Sook. Det var så gott. Jag åt falafel med pommes frites, halloumi, sallad. Det ingick dricka och en valfri röra och jag tog aubergineröra.

Av brownies - 9 oktober 2014 11:16

Dessa höst/vinter skor köpte jag på Eurosko för presentkortet jag fick där.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards