Alla inlägg under november 2014

Av brownies - 29 november 2014 20:54

Nu är vi hemma igen efter ungefär ett dygn uppe i Söderhamn. Jobbigt att åka bil nu när A är åksjuk. På vägen upp kräktes hon en gång och nu på kvällen på vägen hem två gånger. Men ändå gnällde hon ingenting på hela resan. Blev bara lite ledsen när hon hade kräkts. Nu har hon i alla fall förstått att hon ska kräkas i påsen jag håller fram. Första gångerna slet hon bara bort påsen. Men hon har en bok om snurran som ska åka till landet och hon kräks, när jag förklarade att snurran också mådde illa och det vara ingen fara så gick det bättre.

Idag var vi på en liten julmarknad och vi köpte med oss nybakad tunnbröd och rökt böckling. Ska bli gott till lunch imorgon. A var väldigt intresserad när det bakade och gräddade tunnbrödet.

A · Jul · Resor · Utflykter
Av brownies - 29 november 2014 09:26

Morgonpromenad i Söderala.

Av brownies - 28 november 2014 12:41

Så här blev årets adventsljusstake.

Jul
Av brownies - 27 november 2014 22:21

Ikväll åt vi blomkålssoppa med krutonger och frästa champinjoner.

Av brownies - 25 november 2014 22:05

Jag går till sjukgymnasten en gång i veckan och om inte M kan komma hem och ta A så får hon följa med. I dag fick hon följa med för första gången. Hon skötte sig exemplariskt och jag hade med en liten kasse med lego och så fick hon låna några bollar där. Men att åka dit är ett äventyr nu åkte jag till Skanstull och då måste man byta perrong i Slussen och det tar hundra år eftersom det inte finns rulltrappa utan jag måste vänta på hissen. På vägen hem tänkte jag ta fyran men den var full så jag gick till Skanstull och sen vid Slussen var det så lång kö till hissen. 4-5 barnvagnar och det går bara in en barnvagn i hissen. Om det inte är mindre vagnar då kan det gå in två. Så det tar tid och så ska tilläggas att i denna kö ingår också ett gäng rullatorer. Dock så tror de inte själva att kön omfattar dem utan går förbi och tränger sig fram och trycker på hissknappen och låtsas som ingenting. Men alla är så nog med vem som är på tur så de lyckas inte smita i mellan. Så det gäller att vara i tid och ha tålamod när man har med barnvagn.
Nu har vi precis ätit en supergod kokoskaka som våra snälla grannar bakat och kom upp med ikväll.

Av brownies - 23 november 2014 20:05

Idag var inte A lika snorig så vi åkte som planerat och hälsade på J&S som flyttat till Knivsta och de bjöd på inflyttningsfika och mat. Det var lite utanför Knivsta och vi gick en promenad och det var väldigt fint där och lägenheten var också väldigt fin. Vi fick smulpaj och ugnsrostade grönsaker, bulgur och tzatziki. Behöver jag säga att jag gärna tagigt med tallrikarna hem.

Av brownies - 22 november 2014 13:12

A vet inte så mycket om julen eftersom hon var så liten förra året. Så nu tänkte jag börja introducerade lite varje dag så hon vet vad allt är. Igår hittade jag en bok på rea som hon fick imorse så vi kan läsa lite om julen. Idag har vi satt upp ljusslingan på balkongen och tittat vad vi har i jullådan. Vi skulle gått på julmarknad men A är lite snorig idag så vi stannar inne.

A · Jul
Av brownies - 18 november 2014 20:34

Ikväll blev det grönkålspasta till middag igen.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards