Alla inlägg under december 2014

Av brownies - 29 december 2014 20:05

Vi hade presentkort på Hemtex och en barnbutik som heter filioli så idag åkte vi till Huddinge centrum och handlade. Vi fick mycket fint och behövde bara lägga till 100kr totalt.

Två badlakan och två handdukar.

Bordstabletter, gästhandduk och kökshanddukar.

Bokstäver att klistra på väggen. Hela A:s namn.

Krokar till A:s kläder.

Strumpor.

Tröja med paljetter.

Av brownies - 29 december 2014 19:30

Jag gjorde supergoda bönbiffar i lördags. Vi åt dem med bulgur och tzatziki. Mixa två paket stora vita bönor, tillsätt en msk potatismjöl, ett ägg, fryst persilja och basilika och en halv strimlad purjolök. Mixa till en smet och smaka av med salt och peppar. Forma till biffar och stek i några minuter på varje sida.

Av brownies - 29 december 2014 15:15

Vi hade som sagt en jättemysig julafton men jag glömde fota maten. Vi åt lunch med lite plock så som sill, lax, ägg, rökt renstek, fårfiol, bröd och ost. På kvällen kokade vi risgrynsgröt och åt skinksmörgås. När vi tittade på kalle så drack vi glögg och så hade jag bakat saffranskladdkaka och jordnötsbräck och de kom jag ihåg att fota dagen efter. Då åt vi lite hjortronsylt till kakan och det blev väldigt gott.


 

Jul
Av brownies - 28 december 2014 19:21

Idag var vi på arkitekturmuseet med min mamma. Först tittade vi på arkitektur och designdelen, sen tog vi en fika och sedan tittade på pepparkakshusen. Det var en väldigt trevlig dag och innan vi åkte hem tog vi en liten promenad i kylan.


                                   

Av brownies - 27 december 2014 19:03

Här är de julklapparna jag glömde fota. Klossar med barbapappa och pepparkaksgubben.

Jul
Av brownies - 27 december 2014 10:46

Igår var vi i Sollentuna och firade lite mer jul med familj och släkt. Det blev fika och plockmat. Väldigt gott och trevligt.


             

Jul
Av brownies - 25 december 2014 15:43

Vi hade en väldigt mysig och lugn julafton hemma hos oss. Vi hade i princip bara julklappar till A och hon fick jättemycket fint. Jag glömde fota en cd-spelare hon fick men sen tror att jag har fotat allt.


                                       


Vi fick också några små paket. Ljusstake, presentkort och så goda delikatsser.  


     

Jul
Av brownies - 25 december 2014 15:31

Vi börjar med juldagen för korten från julafton har jag inte hunnit sortera än. Idag har vi haft en lugn dag. A har lekt med sina fina julklappar och vi har mest ätit rester och lyssnat på julmusik. Men lite hurtiga var vi i alla fall för redan halv elva var och gick en motionsrunda på Lida. Men det var ganska kallt fast skönt att få luft.


         

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards