Alla inlägg under april 2015

Av brownies - 26 april 2015 20:25

Idag har vi firat min pappas födelsedag i efterskott. Han hade gjort en jättegod frukttårta med kiwi och banan i och massor färska hallon och blåbär på toppen.

Av brownies - 25 april 2015 21:00

Det var ett tag sen jag bloggade här nu. Vi har varit på en underbar semester och sen har det varit så mycket sen vi kom hem. Imorse var jag och tränade och på eftermiddagen bjöd vi våra grannar på äppelpaj, de passade Brownie när vi var borta. Jag tänkte visa vad vi köpte på semestern. Det var inte så mycket men några småsaker och på båten hade vi fått fickpengar när vi bokade resan så de ville vi använda.

Av brownies - 6 april 2015 20:28

I eftermiddags kom vi till Arlanda. Vi har gått runt och tittat, växlat pengar och så åt vi middag på kitchen and tabel, Restaurangen på Clarion där vi ska bo i natt. A somnade på fem minuter inte så konstigt med tanke på hur hon har härjat runt. Vi ska titta på Jordskott kl 21 och sen somnar vi nog också rätt snabbt. Klockan ringer 05:30 imorgon bitti.

Jag åt rödbetsrisotto med getost.

M hamburage.

A åt köttbullar med mos och gräddsås men inga lingon.

Av brownies - 4 april 2015 20:33

Idag har vi ätit påskbuffé hos min mamma. Det var väldigt gott och trevligt. Jag hade bakat en silviakaka och så tog vi med sill, olivröra och crostini. Min syster gjorde en nyttigt chokladefterrätt och västerbottensill. Min mamma hade ordnat lax, ägg, potatis, skagencheesecske, lite röror, potatissallad, lamm, rostbiff, salami.

Av brownies - 3 april 2015 18:28

Idag hade vi besök av min pappa och A. Jag hade gjort chokladbollar, rulltårta, fruktsallad och chokladglass.
Vi fick en jättefin blombukett och A fick en gosedjurshund. Vi har inte så mycket påskpynt men lite har vi pyntat i fönstret i alla fall.

Av brownies - 2 april 2015 19:51

Ikväll åt vi citronkyckling med oliver till middag. Ett gammalt recept från arla som jag aldrig tröttnar på.

Av brownies - 1 april 2015 19:46

Idag gjorde vi en jättegod pastagratäng till middag. A tyckte också den var god hon åt tre portioner. Här är receptet lite ungefärligt. Koka pasta och häll i en ugnsform. Fräs rödlök, vitlök, champinjoner i en kastrull. Tillsätt matlagningsgrädde, bladspenat, kikärtor och soltorkade tomater. Låt småputtra en stund häll sedan såsen över pastan och strö över riven ost. Eftersom A åt så hade vi bara lite salt och peppar. Men man kan krydda efter egen smak. Gratinera sedan i ugnen ca 15 min på 225 grader.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards