Alla inlägg under juni 2015

Av brownies - 28 juni 2015 20:15

Idag åkte vi på en liten utflykt till Norrtälje. Vi gick till ett fik som varit på förut och det är så mysigt. De har de så mycket gott och hembakat där. Vi delade på smulpaj med jordgubbar och vit choklad och en jordnöts och cornflakeskaka. A fick vattenmelon och apelsinjuice. Egentligen ville hon ha fofi ( smoothie ) men den var slut.

Av brownies - 25 juni 2015 20:33

Vi hade en jättetrevlig buffé hemma hos min mamma när prins Carl-Philip och Sofia gifte sig. Men när jag skulle lägga in bilderna från kameran hittade jag inte sladden. Men nu har den dykt upp.


               

Av brownies - 24 juni 2015 17:20

Idag åkte jag och A in till stan och åt lunch med min mamma vi åt på ett jättemysigt cafe. Allt var så gott! De blev sallad med chevre för mig och världens godaste kladdkaka. Mamma åt quinoasallad. A åt pannkakor och de var de godaste pannkakor jag smakat och hemgjord jordgubbssylt. Men den ville hon inte ha så jag åt den till kladdkakan.

Av brownies - 19 juni 2015 22:05

Det måste varit den regnigaste midsommar på länge. Vi var inne hela dagen och städade och rensade. Tråkigt att vi inte kunde åka på något midsommarfirande. Vid fyra åkte vi till min pappa och A och åt en supergod midsommarbuffé. Med sill, lax, räkor, sallader, bröd, såser mm. Och jordgubbstårta till efterrätt. A fick välja själv vad hon skulle äta och det blev som hon sa: ett helt ägg, böd( bröd), lite däsjök( gräslök) och typ 15 jordgubbar.

Av brownies - 16 juni 2015 21:32

Idag passade vi på att göra en liten utflykt eftersom det var bra väder. Vi åkte ut till Värmdö och först åt vi lunch vid grisslinge havsbad. Det var väldigt bra och prisvärt. 95kr för dagens lunch. Och då ingick ett stort salladsbord med linssallad, broccoli, grönsaker, pastasallad, olika dressingar, olivröra, olika sorters bröd, måltidsdryck, te, kaffe och en liten kaka. Och så lunchrätten och vi valde båda köttfärsbiff med soltorkade tomater, oliver, fetaost och bulgur till. Väldigt gott! A fick välja från barnmenyn och det blev inte helt oväntat spagetti och köttfärssås. Sen åkte vi till Gustavsberg och gick in på Iittala. A fick ett glas med lilla My på och ett underlägg. Jag hade kunnat köpa hur mycket som helst där men hejdade mig.

Av brownies - 16 juni 2015 09:52

Igår var jag och A på en jättemysig utflykt med öppna förskolan/kyrkan. Vi var på torekällberget det är så himla lugnt och mysigt där. Vi åkte buss dit och när vi kom fram var det sångstund i gräset. Sen rundvandring bland djuren och barnen fick se när de fick mat. Sen hade vi picknick och jag hade gjort pastasallad med kassler. Efter lunch gick vi runt lite och tittade in bla i handelsboden och A fick fick välja en liten sak och hon valde en gul bil. Sen var det dags för ponnyridning och det var väldigt populärt. A ville inte gå av hästen. Sen bjöd de på jättegoda kanelbullar och Festis innan det var dags att åka bussen hem.

Av brownies - 7 juni 2015 09:51

Igår var vi hos min pappa och grillade. Vi hade tur och det blev fint väder på eftermiddagen. Vi grillade både entrecote och lax. Men jag åt bara lax till det åt vi sallad, sparris, hollandaisesås. Till efterrätt åt vi jordgubbar, hallon och glass. Vi var också ute ett tag så A fick leka i parken.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards