Alla inlägg under juli 2015

Av brownies - 31 juli 2015 21:59

Idag har vi varit hos min faster för hennes man fyllde år. De bjöd på grillat så vi satt ute men det var lite kyligt. Men väldigt trevligt och fullt upp. De har till viss del inhängnad tomt så Brownie fick var utan koppel några gånger men eftersom hon inte kunde bete sig så fick hon sitta fast tillslut. Hon försvann hela tiden och fick hämta henne både ute på gångvägen och hos grannen. Kan tilläggas att A inte direkt satt still hela kvällen heller.

Av brownies - 26 juli 2015 13:47

Den här dockan tyckte jag var så fin och det var några tjejer som hade en inredningsbutik som stod där på marknaden. De var dyra i vanliga fall men nu hade de sänkt priset så vi betalade 59kr istället för 169kr.

Chutney.

Pussel från morfar.

Av brownies - 25 juli 2015 21:59

Idag har vi varit med min pappa, A och några vänner till dem i Malmköping. Det var en marknad där med över 300 marknadsstånd och kön in till Malmköping var jättelång men vi lyckades hitta parkering nära i alla fall. Vi gick runt där ett par timmar och A fick våfflor till lunch och så handlade vi en docka till henne och en sweet chili chutney som var supergod. Ska fota imorgon och så fick hon ett siffer pussel av sin morfar. Sen började det regna så vi åkte ungefär tjugo minuter från Malmköping till ett matställe vi såg på ditvägen. De hette Emmas gröna och det var verkligen en hit! Så otroligt gott och vällagat. Synd bara att det regnade för det hade varit mysigt att sitta ute. Men men det var väldigt mysigt inne också. Jag åt en croque monsieur med renstek, västerbottenost, dijonsenap och en sallad till med bla polkabetor. Den var så god! M åt en burgare. Hit måste vi bara åka tillbaka. Sen åkte vi hem till pappa och A de hade köpt en massa delikatesser på marknaden som de bjöd på. Ost, tunnbröd, hjortronsylt, olika korvar mm.

Av brownies - 22 juli 2015 11:24

Igår var jag, min mamma och syster E i stan. Först gick vi runt lite i Sturegallerian och sen Östermalmnshallen. Sen började det regna så vi gick till restaurang Prinsen och åt. Mycket god mat och så mätt jag var efter tre rätter.

Av brownies - 20 juli 2015 13:51

A har fyllt två år och vi har haft kalas. Vi bjöd på pasta och bulgursallad, hummus, örtsås, bröd mm. Jag hade bakat kakor och så gjorde vi tårta med jordgubbar, blåbär och hallon. A fick så många fina presenter.

A
Av brownies - 15 juli 2015 20:45

Min mamma har varit i England och hon hade med sig fina presenter hem till oss.

Av brownies - 11 juli 2015 21:57

Idag har M:s familj hälsat på oss. Vi åt lunch på Casa del lago vid Långsjön. Vi hade tur att solen var framme då så vi kunde sitta ute. På eftermiddagen åkte vi till Hågelby.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards