Inlägg publicerade under kategorin Shopping

Av brownies - 26 juli 2015 13:47

Den här dockan tyckte jag var så fin och det var några tjejer som hade en inredningsbutik som stod där på marknaden. De var dyra i vanliga fall men nu hade de sänkt priset så vi betalade 59kr istället för 169kr.

Chutney.

Pussel från morfar.

Av brownies - 16 juni 2015 21:32

Idag passade vi på att göra en liten utflykt eftersom det var bra väder. Vi åkte ut till Värmdö och först åt vi lunch vid grisslinge havsbad. Det var väldigt bra och prisvärt. 95kr för dagens lunch. Och då ingick ett stort salladsbord med linssallad, broccoli, grönsaker, pastasallad, olika dressingar, olivröra, olika sorters bröd, måltidsdryck, te, kaffe och en liten kaka. Och så lunchrätten och vi valde båda köttfärsbiff med soltorkade tomater, oliver, fetaost och bulgur till. Väldigt gott! A fick välja från barnmenyn och det blev inte helt oväntat spagetti och köttfärssås. Sen åkte vi till Gustavsberg och gick in på Iittala. A fick ett glas med lilla My på och ett underlägg. Jag hade kunnat köpa hur mycket som helst där men hejdade mig.

Av brownies - 16 maj 2015 20:20

Idag har vi varit i Mariefred på bondens marknad och rabarberfestival. Väldigt trevligt. Det var bra väder också lite svalt i skuggan bara. Sen har Leila en av sina butiker Leilas general store där och hon säljer så mycket fint. Hon var där i butiken och var väldigt trevlig. M var till och med inne två gånger och pratade om kastruller och allt möjligt. Sen överraskade han mig med hennes senaste bok. Så fick jag den signerad också:)

Av brownies - 25 april 2015 21:00

Det var ett tag sen jag bloggade här nu. Vi har varit på en underbar semester och sen har det varit så mycket sen vi kom hem. Imorse var jag och tränade och på eftermiddagen bjöd vi våra grannar på äppelpaj, de passade Brownie när vi var borta. Jag tänkte visa vad vi köpte på semestern. Det var inte så mycket men några småsaker och på båten hade vi fått fickpengar när vi bokade resan så de ville vi använda.

Av brownies - 23 mars 2015 13:28

I lördags var vi i Sickla och fixade lite saker inför resan. Framförallt till A det blev badbyxor, tights, strumpor och så uppblåstbara simkuddar att ha runt armarna. Men de lämnade vi tillbaka dagen efter för hon ville inte ha dem. Hon sa nej nej och började grina varje gång vi tog fram dem. Vi åt lunch där också men det var antingen fullt eller dyrt på nästan alla ställen så vi valde Forno Romano.

Av brownies - 20 mars 2015 20:21

Vi var en sväng till Skärholmen igår och där har det öppnat något som tydligen är väldigt populärt som heter dunkin donuts. Så vi köpte varsin och de var väldigt goda. Annars är inte munkar någon favorit för mig.

Av brownies - 22 februari 2015 19:06

Vi var i Nacka forum idag och A fick lite nya vårkläder. De har så mycket fint på Zara och billigt. Två kortärmade tröjor som kostade 49kr st. En långärmad tröjan för 59kr, byxor 149kr och en jacka som går att vända på så man kan variera för 249kr.

A · Shopping
Av brownies - 15 februari 2015 19:06

A fick ett litet gosedjur igår från Bonniers konsthall som heter Vändis;)

Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.