Inlägg publicerade under kategorin Äta ute

Av brownies - 4 oktober 2015 22:26

Idag firade jag och min syster E våra födelsedagar med brunch på Villa Källhagen. Så gott och mysigt och toppenväder!

Av brownies - 28 augusti 2015 20:22

Igår fyllde M år och det firade vi med att gå till Långbro Värdshus vi delade på en charktallrik och sen åt vi varsin burgare. Det var väldigt gott. A fick pannkakor:) vi frågade vad hon ville ha när vi skulle beställa och då sa hon: äppeljuice, bröd, ägg och pannkaka. Hon fick allt men inte ägg;)

Av brownies - 23 augusti 2015 10:38

Igår var det Långbro parkens dag. Vi mötte min mamma och mormor där och promenerade runt lite, åt lunch på värdshuset och köpte med oss fika hem till mammas balkong. På kvällen åkte vi in till Fjällgatan och tittade på utsikten och köpte en glass.

Av brownies - 21 augusti 2015 12:44

Igår tog vi en fika på Långbro Värdshus jag åt världens godaste Rocky road kaka.

Av brownies - 17 augusti 2015 21:55

Idag var vi på en fartygsvisning på Serenade of the seas som låg vid Stadsgården. M kände en som skulle gå och han frågade om vi ville följa med gratis och det ville vi ju. Vi fick en guidad visning och sen trerätters lunch som var jättegod. Först någon röra med fisk och räkor, till huvudrätt fisk med limesmör, potatis och kronärtskockor och till efterrätt chokladkaka med körsbär.

Av brownies - 14 augusti 2015 21:28

Igår fikade vi på Långbro värdshus med min pappa och syster. Jag åt en jättegod chokladtoscakaka och äppeljuice.

Av brownies - 11 augusti 2015 10:18

Igår var vi ute på Värmdö först stannande vi till vid Siggesta gård så A fick titta på djuren och leka en stund. Vi åt glass och köpte lite smågodis de har en sån fin godisbutik där. Sen åkte vi till Oxdjupet och tog färjan över till Rindö och där satte vi oss vi vattnet och åt picknick och tittade på båtar. Sen tog vi färjan över till Oxdjupet igen och gick upp till Fredriksborgs hotell och restaurang. Där är det verkligen så fint och igår var det ju helt vindstilla och en jättefin sommarkväll. Vi känner en som jobbar där så vi blev bjudna på varsin dricka.

Av brownies - 9 augusti 2015 11:26

Igår hämtade vi våran nya bil i Nässjö och på vägen hem var det så fint väder så vi stannade först till i Jönköping. Där var det någon festival så det fanns massor att titta på. Sen åkte vi vidare till Gränna och det är så mysigt där. Parkerade vid hamnen och sen promenerade vi upp till gågatan och åt middag på ett ställe som heter Fiket. De har så goda saker och vi har ätit där förut. Sen fick A titta på när de gjorde polkagrisar. Sen åkte vi hemåt.

Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.