Av brownies - 17 januari 2015 19:58

Idag var vi bjudna på fika hemma hos E och J i Traneberg. Vi fick en jättegod kladdkaka och så var de så gulliga så de hade gjort en liten fruktsallad till A med banan, kiwi och apelsin och det blev väldigt populärt.

Av brownies - 16 januari 2015 08:38

När M kom hem från konferensen hade han vunnit en övernattning på Clarion hotell Arlanda. Vilken bra överraskning nu har vi nåt kul att se fram emot:)

Av brownies - 16 januari 2015 08:32

När M är borta brukar jag alltid äta tonfisksallad. Det finns så många olika sätt att variera också. Igår blev det pasta, tonfisk, sallad, sojabönor, ägg, tomat, gurka, oliver och så en vinegrette med fransk senap.

Av brownies - 11 januari 2015 12:54

Igår gjorde vi en jättegod middag en vegetarisk gryta med sötpotatis, svarta bönor, chili, koriander, paprika, krossade tomater, spiskummin, kanel och cayennepeppar. Till den hade vi guacamole, tacochips, majs och turkisk yoghurt. A

Av brownies - 10 januari 2015 22:24

Idag var vi på stadsmuseet med min mamma. Det var fri entré så det var väldigt mycket folk och så fick man inte ta in barnvagnen så A blev lite otålig för hon vill gärna gå men det gick inte pga att folk och trappor. Så vi fick bära henne nästan hela tiden. Men vi tittade igenom det mesta i alla fall och innan vi åkte hem i snöovädret fikade där också.

Av brownies - 6 januari 2015 20:33

Glömde att få med bild på maten i förra inlägget.

Av brownies - 6 januari 2015 20:11

Idag var vi på spårvägsmuseet med min mamma och pappa. Det är ett väldigt trevligt museum och vi var även på leksaksmuseet som ligger precis bredvid. På kvällen åt min pappa och syster M middag hos oss. Det blev kycklinggryta med ris och en supergod sallad som min syster M gjorde med linser, ruccola, avokado, körsbärstomater och vinegrette.

Av brownies - 4 januari 2015 16:21

Vi firade nyår på clarion hotell arlanda i år eftersom Brownie är så rädd för fyrverkrier och där ute var det helt tyst. Det var verkligen toppen och vi kommer att boka nästa år igen. När vi checkade in fick Brownie en goodiebag med massor av fina saker. Sen gick vi upp och lämnade väskorna på rummet som var jättefint. Efteråt tog vi en liten promenad på arlanda. Det var väldigt mysigt att gå runt där för det var så mycket julpynt och så lugnt. Sen åt vi middag i baren det fanns nyårsmeny i resturangen men vi tyckte att det blev lite för dyrt den här gången. Men vi åt jättegod mat i alla fall och hundarna fick vara med i baren och lobbyn.

Vi åt en chark och osttallrik till förrätt och variant av ceasarsallad till huvudrätt med ägg och mango,chili och koriandersalsa. Sen gick vi en promenad med Brownie och vid nio nattade jag A och M satte sig i lobbyn med Brownie tills A somnat. Vi hade köpt med oss godis och lite dricka ( fläderblomsvinet var en succé) till rummet och så tittade vi på tv tills klockan blev tolv. Sen somande vi och alla sov som stockar hela natten. Vi vaknade vid åtta och då gick vi ner och åt frukostbuffé.

Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.