Alla inlägg under november 2011

Av brownies - 3 november 2011 13:37

Idag har vi varit på promenad och på vägen stannade vi till vid ett mysigt bageri som ligger i Långbro. Vi köpte med oss aprikos och valnötsbröd, en hallongrotta och en chokladdröm. Supergott! Jag älskar mysiga små bagerier.


 

Av brownies - 2 november 2011 14:34

Va kul att det fanns recept på julgodis som man kan baka till sin hund i tidningen jag visade i förra inlägget. Det ska jag absolut prova klart att Brownie ska ha lite julgodis också.



 

 


Jul
Av brownies - 2 november 2011 11:00

Nu är det inte långt kvar till jul och första advent. Har nyss bläddrat igenom en tidning med massor av gott att baka som bland annat pepparkakscheesecake med lingon det låter helt fantastiskt gott. Igår åt jag de första pepparkakorna för i år jag tycket att Annas pepparkakor är godast. Jag brukar inte baka pepparkakor själv för jag tycker att det är svårt att få dem bra. Antigen blir de för tjocka eller för tunna och lite brända. Men jag kanske ska göra en nytt försök i år då jag kommer ha en helt ny ugn. Ska bli intressant att se skillnaden från den värdelösa ugn jag har hade i förra lägenheten.


 


Förresten så var pastan med fetaost och sockerärtor som jag gjorde i måndags väldigt god.

Jul

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards