Alla inlägg under januari 2011

Av brownies - 31 januari 2011 16:05

M skulle till kiropraktorn i Bromma idag så när vi ändå var i närheten så åkte vi till Drottningholm och tog en promenad.


   


Idag fick Brownie vara själv hemma i 45 minuter och det var inga problem. Hon hade bara lagt sig bland skorna och väntat som vi misstänkte. Det är så skönt att veta att hon inte skäller eller river lägenheten. Hon är bara koncentrerad på att vänta på att vi ska öppna dörren. Men sen följde hon vart enda steg vi tog resten av kvällen. Hon var väl orolig att vi skulle lämna henne igen.

Av brownies - 31 januari 2011 14:30

Den här fina burken hittade jag i en butik i Gamla Stan. Perfekt att lägga Brownies godis i.


 

Av brownies - 30 januari 2011 19:00

Det här receptet på chokladbollar går inte att misslyckas med. Jag brukar alltid rullar bollarna i pärlsocker eller strössel det tycker jag är godast. Jag häller i alla ingredienser i en bunke och vispar med elvispen. Då blir det en perfekt smet.


100 g rumsvarmt smör

1 dl strösocker

2 msk kakao

1 msk vaniljsocker

4 dl havregryn

2 msk mjölk


 

Av brownies - 30 januari 2011 17:30

Idag promenerade vi i Haga Parken först gick vi runt i parken och sen gick vi ut på isen. Det var väldigt mycket folk ute och mycket hundar så Brownie fick leka mycket. Jag tänkte att vi kanske skulle se Victoria eller Daniel men vi såg inte någon inte ens en vakt men de hade satt upp kameror ungefär var tionde meter längs hela staketet runt Haga slott. Och man fick inte fota.


Brownie på isen

   


Haga Parken

 

Av brownies - 29 januari 2011 20:00

Brownie kan somna på en sekund när jag tittade på henne så var hon vaken och sen vände jag bara bort blicken någon sekund och då hade hon somnat.

   

Av brownies - 29 januari 2011 17:39

Idag var jag, mamma och E i stan. Vi möttes i Gamla Stan och gick till slottet där tittade vi på bröllopspresenterna som Victoria och Daniel fick. Men det var långt i från allt vi hade förväntat oss att det skulle vara en stor utställning men det var bara ett rum. Men vi gick runt på slottet och tittade också. Sen gick vi genom Gamla stan och skulle försöka hitta någonstans att äta lunch men vi hade ingen tur det var stängt där vi tänkte gå först och sen hade de inte buffé på andra stället. Så vi åkte till Bamboo Palace på Kungsgatan där vet vi att det alltid är bra de har allt som ska finnas på en kinabuffé och sushi. Till efterrätt friterad banan med vaniljglass och sirap. Det är alltid väldigt gott och fräscht där.

Av brownies - 28 januari 2011 14:41

Idag blev det en promenad på isen runt Trekanten. Brownie träffade på ett par hundar så det blev mycket motion. Brownie blev helt tokig så fort någon åkte förbi på skridskor hon har inte sett någon åka skridskor förut. När vi kom hem skulle hon inte sova fast hon är hur trött som helst utan bara sitta på golvet och glo.

 

Av brownies - 28 januari 2011 14:32

I går när jag kom hem efter träningen så gjorde jag en ananassmoothie. Gott!

Men den här blendern från OBH Nordica som jag fick är inte särskilt bra. Jag har bara provat den två gånger men är inte så imponerad. Det går mycket bättre att göra smoothie med stavmixern.


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards