Alla inlägg under mars 2013

Av brownies - 30 mars 2013 16:15

Igår hade vi knytis hemma hos min mamma och vi åt massor med god mat. Jag och M bidrog med hemgjord äppel och pepparrotssill, krustader med skagenröra och sallad med rädisor, sockerärtor, machésallad, stekt sidfläsk och en vinegrett med fransk senap. Senare på kvällen kom några släktingar också och då åt vi även skinka med legymsallad och potatis. Sen var jag riktigt mätt kan jag säga.


           

Av brownies - 29 mars 2013 10:26

Mina favorit juicer är God Morgon juicer. Det finns så många goda smaker. Till frukost idag provade jag en ny smak. Den var god.
Snart ska vi till min mamma och vara där hela dagen och äta en massa god påskmat.

Av brownies - 28 mars 2013 17:30

Jag hade ett presentkort kvar på Esprit och igår var jag och handlade lite nya toppar och linnen. Allt var på rea :)


       

Yoi

Av brownies - 28 mars 2013 17:01

Idag var jag, min mamma och M i stan och fixade lite ärenden och så passade vi på att äta lunch. Vi provade en asiatiskt restaurang på Sveavägen som heter YOI och det var väldigt god och fräsch mat. Jag åt en supergod Yakiniku med brytbönor, sockerärtor, vaxbönor, sesamfrön, citrongräs, sesamolja och rödlök. Lite svårt att fota för vi ville sitta i solen.


 



Av brownies - 26 mars 2013 08:09

Vaknar av att Brownie står uppe på sänggaveln och luktar i lampan. Undra vad hon gör mer när jag sover...

Av brownies - 25 mars 2013 10:51

Idag är det våffeldagen men vi åt våfflor igår kväll istället. Jag provade ett recept från Arla och våfflorna blev helt perfekta.


Våfflor

8st


3 1/2 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

4 dl mjölk

100 smält smör


Blanda vetemjöl och bakpulver i en skål. Tillsätt mjölken.

Vispa till en jämn smet. Tillsätt det avsvalnande smöret.

Hetta upp våffeljärnet. Pensla med lite smör före första laggem.

Grädda våfflorna och servera med sylt och vispad grädde.


Jag hade i lite pressad citron och 1 tsk vaniljsocker i smeten också. Det blev fler än 8 st våfflor, ca 10-12 st våfflor.

Vi hade hallon och rabarbersylt och grädde till.

 

Av brownies - 25 mars 2013 10:43

I helgen har vi varit hos M:s familj och hälsat på. Det har varit strålande sol och väldigt skönt väder så vi har varit ute mest hela tiden. Brownie har varit så glad för hon får nästan altid vara utan koppel när vi är där. Men det var väldigt mycket snö kvar och hela tomten utanför huset var full med snö, men det hindrar inte Brownie. Hon sov i tolv timmar efter att hon hade fått springa runt och leka nästan hela lördagen.


     

Av brownies - 23 mars 2013 18:20

Nu har vi ätit ugnsrostade grönsaker, stek och gräddsås. Smarrigt!!

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards