Alla inlägg under januari 2014

Av brownies - 29 januari 2014 12:45

Mamma hade med sig en jättesöt klänning till A igår och ett te med smak av kanel, äpple och chili.


   

Av brownies - 28 januari 2014 18:05

Idag kom min mamma hem till oss på lunch och hon hade med sig mat från Östermalmshallen. Vi åt kåldolmar, potatismos, gräddsås, lingonsylt och inlagd gurka. Jag har varit sugen på husmanskost väldigt länge och det här var väldigt gott!!!


 



Av brownies - 27 januari 2014 12:29

Igår gjorde jag en jättegod fiskgryta till middag. Receptet blev en blandning av några olika recept.


Fiskgryta 4 portioner

400g torsk

1/2 purjolök

2 vitlöksklyftor

1 röd paprika

5 potatisar

2 morötter

3 msk tomatpuré

1 dl creme fraiche

1 grönsaksbuljongtärning

Ca 7 dl vatten

1 tsk timjan

1 tsk paprikapulver

salt och peppar


Strimla purjolöken, hacka vitlöken och fräs i olja några minuter. Skala och tärna potatis och morötter. Dela paprikan. Ha i det i grytan och krydda med tomatpuré, timjan, paprikapulver. Häll i vatten och buljongtärningen. Låt småkoka ca 10 min. Blanda i creme friache och lägg i fisken i mindre bitar. Sjud soppan ca 15 min och smaka av med salt och peppar. 

Till soppan hade vi pepparrotscreme fraiche och scones.


Receptet på scones finns här.


 





Av brownies - 25 januari 2014 13:16

Idag tog vi en sen och lång frukost det behövdes efter den här jobbiga veckan. Fil, flingor, grillad smörgås med ost, salami och paprika. Färsk pressad blodapelsinjuice och te.

Av brownies - 19 januari 2014 13:16

Igår blev det lite plockmat från Ica Kvantum Liljeholmen. Bonuscheckarna från Ica kom så då unnade vi oss lite gott att äta:)


 

Av brownies - 17 januari 2014 12:54

Nu har A fått sin plats vid matbordet. Vi fick bidrag av M:s familj i julklapp till en Tripp trapp stol från Stokke. De är väldigt fina och smälter in bra i hemmet. Sen är det ett plus att man kan ha den i hur många år som helst. Till och med vuxna kan sitta på den. Till en början har vi satt dit ett bebis set som man sedan tar bort när hon blir större.


 

A
Av brownies - 17 januari 2014 10:15

I går åt vi omelett med squash, champinjoner, soltorkade tomater, fetaost, oliver, persilja. Jag gjorde omletten på fyra ägg, lite creme fraiche, salt och peppar. Serverade också med en tomat och avocadosallad.


 

Av brownies - 16 januari 2014 08:59

Igår åt vi lunch hos min mamma. En jättegod sallad med sparris,avocado, tomat, gurka, sallad och lax marinerad i muscovadosocker. Och vitlöksaioli till.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards