Inlägg publicerade under kategorin Äta ute

Av brownies - 21 januari 2012 19:48

Nu har vi precis ätit middag och jag åt en 13 bitar lyx från 66 kvadrat. Alltid lika gott. Nu ska jag se Stjärnorna på slottet jag tycker att det programmet är så bra.

Av brownies - 13 oktober 2011 11:36

Igår var vi på IKEA. Vi tittade på köksbord och stolar men hittade inte som vi ville ha. Vi passade även på att äta lunch där och så köpte vi nya matlådor, värmeljus och en boll till Brownie.

Jag åt stekt spätta, potatis och remouladsås. Det ser verkligen trist ut inte som någon gourmetmåltid direkt. Men det var faktiskt gott och 39 kr var det verkligen värt.

Av brownies - 9 oktober 2011 14:19

Igår bjöd M mig på restarurang Libaneza som ligger i Sundbyberg. Det var en jättemysig restaurang med underbart god mat, stora portioner och trevlig personal. Där blir det fler besök. De hade även Take away. Vi tog in sex meze och det blev vi väldigt mätta på. Vi fick även bröd till. Dessa rätter valde vi:

Små valnötsfyllda auberginer

Aubergineröra

Chiliröra med valnötter

Friterad blomkål i citron och vitlöksmarinad

Friterade spenatpiroger

Stekt halloumiost

Jag älskar den här typen av mat och kan äta hur mycket som helst.

Av brownies - 12 september 2011 17:17

I morse såg inte vädret så lovande ut men på dan blev det riktigt soligt och fint så jag och mamma tog en promenad och sen till lunch köpte vi sushi från 66 Kvadrat och det var lika gott som alltid.

Av brownies - 19 augusti 2011 16:30

Vi har varit iväg på en liten minisemster därav min frånvaro här på bloggen. Vi åkte tidigt i onsdags och första stoppet blev Kungsör där vi åt lite picknick. Sen åkte vi vidare och nästa stopp blev i Köping. Där fanns inte mycket att se det tog väl kanske tio minuter att gå runt där.

Köping, där hände det inte mycket...

Det fanns såklart Pizza och Kebab som det gör på varenda liten ort i Sverige. Det känns ganska trist kankse är dags för lite förändring snart....

Lunch på Subway strax innan Arboga.

Arboga var väldigt trevligt och fint.

Så fina rosor.

De hade såklart också ett av alla dessa matställen. Längst ner till höger har de kräftstjärtspizza. Varför just kräftstjärtspizza? Det måste vara en väldigt speciell pizza om de bara har den.

Sen kom vi fram till Örebro och där var det också trevligt, vi gick runt i stan ett par timmar och sen köpte vi med oss indisk mat till hotellrummet. Vi bodde på Ibis hotell och det var okej med rummet var pyttelitet och frukosten var ganska tråkig så vi kommer nog inte bo på Ibis igen.

Örebro slott.

En stor kanin på torget.

Vi åkte ganska tidigt på torsdagen från Örebro och kom fram till Linköping vid lunch. Vi gjorde ett par stopp på vägen också i bla Askersund.

Först gick vi i gamla Linköping väldigt trevlig ställe och sen åkte vi in mot centrum och promenerade en stund och så åt vi varsin vegetarisk burgare på Sibylla.

Innan vi lämnade Linköping stannade vi till vid Bergs slussar.

Sista stoppet innan vi åkte hem blev Söderköping där har vi varit flera gånger förut men det är väldigt trevlig där.

Vi stannade till på en glassrestaurangen smultronstället och köpte varsin kula jordgubbs och rabarbersorbet. Tjejen i kassan var så trevlig och hon frågade om hon fick ge Brownie en egen bägare med lite mjukglass. Å det fick hon.

Sen åt vi middag på en mycket trevlig tapas restaurang på torget i Söderköping. Den hette La Uva väldigt goda tapas och mycket trevlig personal.

Champinjoner i olja och vitlök, scampi med chili och vitlök, potatis med aioli och vegetariska spett med bla zucchini, äpple och paprika. Vi fick även bröd och aioli innan maten. Den här restaurangen är verkligen värt ett besök om man befinner sig i Söderköping.

Brownie var ganska otålig och sen är det inte så lätt när man är så liten och inte ser vad som händer.

Av brownies - 1 augusti 2011 05:45

Nu har vi ätit frukostbuffé och jag är så mätt. Det bästa med att bo på hotell är helt klart frukostbuffén. Nu är det dags att checka in och sen flyger vi mot London.

Av brownies - 31 juli 2011 19:18

Nu har vi varit här på Arlanda i ett par timmar och är just nu på rummet på Radisson Blu Sky City Hotell. Det var inte lätt att hitta något gott och prisvärt att äta. Vi hade tänkt att äta på Max för det har vi gjort förut men nu fick man bara komma in där om man skulle flyga från terminal 4. Så då fick vi fortsätta leta men tillslut bestämde vi oss för att äta på Naked Juicebar där vet jag att det är bra. Jag åt en riktigt god sallad med lax, avocado, nötter och matvete.

Utsikten från hotellrummet.

Få se vad vi hittar på sen men det blir nog en promenad runt här det är så härlig känsla att vara på Arlanda.

Av brownies - 30 juli 2011 17:57

Idag har vi varit en sväng i stan och träffat en kompis och ätit på Chutney som är en vegetarisk restaurang/café som ligger på Katarina Bangata. Den är hur bra som helst mycket bättre än Hermans. Maten är så fint upplagd och smakar helt underbart ocskå.

Det blev en grekisk sallad.

Hallon och blåbärspaj med vaniljsås.

På vägen hem stannade vi till vid Norr Mälarstrand och gick längs med vattnet bort till Stadshuset.

Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.