Direktlänk till inlägg 16 september 2013

Söndag

Av brownies - 16 september 2013 09:42

I går var vi hemma nästan hela dagen, vi var bara ute och röstade i kyrkovalet. På dan kom min pappa förbi och fikade och jag bakade en äppelpaj med vaniljsås. På kvällen kom min mamma och syster på middag. Vi gjorde en gryta och ananaspaj med vaniljsås. Grytan blev väldigt god och vi blandade lite från flera olika recept och om jag minns rätt så blev receptet så här:


Ingredienser


1 kg högrev

150 g sidfläsk

3 morötter

en liten bit rotselleri

4 pärllökar

champinjoner

salt och peppar

1 tsk timjan

3 lagerblad

1 msk tomatpuré

persilja

1 grönsaksbuljongtärning

ca 5 dl vatten

1 dl grädde

lite vetemjöl


Stek köttet och lägg sedan över det i en gryta. Krydda med salt, peppar, timjan och lagerblad. ha i tomatpuré och  bulgongtärningen och häll på vattnet. Strö över lite mjöl och rör om. Låt koka ca 30 min. Tillsätt morot och rotselleri i bitar och låt koka ca 30 min till. Fräs lök, sidfläsk, champinjoner och ha i grytan. Häll i grädden och persiljan. Låt småkoka ca 30 min till. Servera med pressad potatis, broccoli och gelé.

 


 
 
Ingen bild

mamma

16 september 2013 21:31

Tack för god middag - kommer varje söndag tror jag :)

brownies

16 september 2013 22:31

Ja tack själv!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av brownies - 5 oktober 2015 22:08


Jag och A bakade bullar idag och på kvällen överraskade hon ( med lite hjälp;) mig. Så sjöng hon ja må du leva:) sötnosen. ...

Av brownies - 4 oktober 2015 22:26

Idag firade jag och min syster E våra födelsedagar med brunch på Villa Källhagen. Så gott och mysigt och toppenväder! ...

Av brownies - 28 september 2015 11:26

Igår var vi hos min pappa och åt middag. Vi fick jättegoda tomater och paprikor fyllda med fetaost, kronärtskockor och mozzarella som min syster M gjorde. Till det blev det rotfruktsgratäng, sallad och bröd. Till efterrätt chokladmoussetårta. Gott! ...

Av brownies - 18 september 2015 13:38


Vi gjorde en sån god grekisk sallad i början av veckan med tomat, grön paprika, gurka, sallad, oliver, fetaost, rödlök, oregano, färsk basilika och olivolja. Eftersom som jag skulle träna efter så stekte vi även kycklingfilé med örtkryddor och gjorde...

Av brownies - 13 september 2015 20:42

Jag var lite för snabb på knappen och fick inte med bilderna i förra inlägget. ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards