Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Brownies problem

Av brownies - 25 september 2013 08:51

Nu är det problem med Brownie igen och det känns som att det är ohållbart att ha det så här längre. Dels att hon mår dåligt och då mår man själv inte bra och sen oro för att behöva åka in till djursjukhuset igen eller gå ut på nätterna som vi har fått göra två gånger denna vecka. Sen blir det svårt att åka bort, lämna henne hemma eller hos någon annan också när hon inte mår bra. När hon kom hem från sjukhuset fick hon ju ris, kyckling och fisk i två veckor och det mådde hon bra av. Sen började hon få färskt foder och det gick bra i en vecka, hon mådde inte dåligt i magen. Men fick utslag under frambenen. De kan tydligen vara allergiskt mot den maten också fick vi höra så då fick vi köpa en krage så hon inte ska slicka på utslagen och så ge henne annan mat. Då provade vi ett torrfoder som inte innehåller en massa skräp och det åt hon ju men blev lös i magen. Så då kan hon inte äta det heller och nu har vi fått en tid på djursjukhuset för att börja en utredning, Den lär knappast vara gratis. Och fram tills den så får vi gå tillbaka till att koka ris, kyckling och fisk det enda som hon inte verkar bli dålig av. Men just nu känns det som att hon är allergiskt mot allt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av brownies - 5 oktober 2015 22:08


Jag och A bakade bullar idag och på kvällen överraskade hon ( med lite hjälp;) mig. Så sjöng hon ja må du leva:) sötnosen. ...

Av brownies - 4 oktober 2015 22:26

Idag firade jag och min syster E våra födelsedagar med brunch på Villa Källhagen. Så gott och mysigt och toppenväder! ...

Av brownies - 28 september 2015 11:26

Igår var vi hos min pappa och åt middag. Vi fick jättegoda tomater och paprikor fyllda med fetaost, kronärtskockor och mozzarella som min syster M gjorde. Till det blev det rotfruktsgratäng, sallad och bröd. Till efterrätt chokladmoussetårta. Gott! ...

Av brownies - 18 september 2015 13:38


Vi gjorde en sån god grekisk sallad i början av veckan med tomat, grön paprika, gurka, sallad, oliver, fetaost, rödlök, oregano, färsk basilika och olivolja. Eftersom som jag skulle träna efter så stekte vi även kycklingfilé med örtkryddor och gjorde...

Av brownies - 13 september 2015 20:42

Jag var lite för snabb på knappen och fick inte med bilderna i förra inlägget. ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards