Alla inlägg under april 2014

Av brownies - 18 april 2014 14:28

Häromdagen åt vi en enkel och god gryta med krossade tomater, kikärtor och så lite olika indiska kryddor.

Av brownies - 17 april 2014 18:18

Fick påskgodis av min mamma idag. Jag har inte hunnit smaka än, men de ser jättegoda ut. Så fick jag även tillbaka de sista påsksakerna så nu är ordningen återställd.

Av brownies - 17 april 2014 09:19

Jag har letat i hela lägenheten efter mina påsksaker och så visade det sig att de låg hemma hos min mamma i hennes påsklåda. Men jag saknar fortfarande att par saker och jag hittade en bild från ett tidigare år och dessa små figurer är fortfarande borta. 


 

Av brownies - 16 april 2014 12:45

Igår åt vi tacos till middag. Jag tycker att det är godast att göra en tacosallad med chips i botten och sen köttfärs, alla grönsaker och så tacosås, guacamole och gräddfil på toppen. Vi provade tacochips från Texas Longhorn och de var supergoda. Man skulle värma dem två minuter i ugnen och det gjorde att de blev ännu godare.

Av brownies - 14 april 2014 14:57

Idag har vi varit i Vinterviken. Vi mötte upp några mammor vi Liljeholmen och promenerade till Vinterviken. Vi åt lunch, fikade och så fick barnen vara en stund i lekhörnan som fanns där. Jag åt lammkorv med potatissallad och rostad paprikakräm och kladdkaka. Allt var väldigt gott! Men bilderna blev mindre bra, inte så lätt att hinna fota när jag ska mata och ha koll på A också.

Av brownies - 13 april 2014 20:48

I helgen gjorde vi små hallonpajer. Jag gjorde mördeg i botten och fyllde skalen med hallon och sen en topping med havregryn, smält smör och socker.

Av brownies - 12 april 2014 18:50

A fick en jättefin speldosa av sin mormor idag som hon köpt i Danmark. Den tyckte hon om väldigt mycket.

A
Av brownies - 11 april 2014 21:13

Ikväll har vi varit på Ikea med min mamma. Vi köpte en spegel, matta, hylla och lite annat smått. Vi åt också middag där och för mig blev det schnitzel med pommes och bearnaisesås det var väldigt gott.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards