Alla inlägg under augusti 2014

Av brownies - 15 augusti 2014 21:55

Idag åt vi med min mamma på restaurang Loopen vid Hornstulls strand. Åt en väldigt god risotto med Karl Johan svamp. Det fanns även en hundmeny så Brownie fick en tallrik som inte var så liten. Hon fick inte äta upp allt det hade inte hennes mage klarat. Sen gick vi längs med vattnet bort till Eriksdalsbadet och därifrån till Zinkensdamm. Blev nästan två timmars promenad.

Av brownies - 14 augusti 2014 19:35

Hemgjorda köttbullar, gräddsås, rårörda lingon ( bara blanda frysta lingon med lite socker, gurka och pressad potatis. A fick samma fast utan socker på lingonen och inget salt i köttbullarna. Hon åt upp allt:) Fast hon är litet hängig idag efter gårdagens vaccin. Hon sov tre timmar hemma mitt på dan. Det har typ aldrig hänt och så har hon varit lite febrig. Hoppas hon är bra imorgon.

Av brownies - 12 augusti 2014 21:34

I söndags var vi i Långbro park med min familj och åt lunch på Långbro cafe. Sen tog vi en promenad i parken. Här är den goda maten vi åt. Jag åt salladen med betor och en underbart god getostcreme.

Av brownies - 10 augusti 2014 16:55

Igår var vi med våra grannar på Lovö Magasin och det var ett underbart ställe. De hade världens godaste korv som de stod ute och grillade och så en massa goda tillbehör till. Jag åt en italiensk korv med parmesan, grillat surdegsbröd, coleslaw, halloumi. Efter maten tog vi en promenad och sen fikade vi.

Av brownies - 8 augusti 2014 23:07

I onsdags gjorde vi en utflykt till Sigtuna tillsammans med min syster. Vi tog en promenad i Sigtuna och sen hade vi tänkt fika, men hittade inget som vi tyckte passade. Så vi tog bilen till Steninge slott. Där fanns ett trevligt fik men tyvärr invarderat av getingar så vi fick fika väldigt snabbt. Sen gick vi in i en butik som sålde hur mycket fint som helst.

Av brownies - 6 augusti 2014 21:00

Vi har varit iväg på bilsemster ett par dagar och haft det väldigt bra. Vi har haft strålande sol, och ibland lite för varmt.

Vi började i Söderhamn där vi stannade en natt och på kvällen åkte vi till Skärså och åt på Albertina. De är en mycket trevlig restaurang med väldigt god mat.

Dagen efter åkte vi till Falun och besökte Falu koppargruva. Vi åt lunch först och sedan gick vi en promenad runt gruvan. Vi kunde tyvärr inte gå ner i gruvan eftersom man inte fick ha små barn och hund där. Men det är värt ett besök igen för det fanns mycket att se och göra där.

Sen gick vi runt i Fauln en sväng men jag tyckte inte att det fanns så mycket att se där.

Sen åkte vi till Borlänge där vi hade bokat hotell. Borlänge var inte heller så kul, men Quality hotell galaxen vi bodde på var bra. På kvällen beställde vi upp mat på rummet och jag åt den godaste hamburgertallriken någonsin.

Dagen efter åkte vi till Mora och det var verkligen över förväntan, en väldigt trevlig stad med mycket att se. Vi åt lunch på ett café och jag åt en smörgås med hemgjord skagenröra och såklart en Sara Bernhard biskvi. Men vi fick äta i omgångar men han knappt med A i alla fall. Hon har skött sig exemplariskt i princip hela resan trots värmen och mycket bilåka. Men just den här lunchen var hon sjövild och skulle ur barnstolen och kladda överrallt och slita i mina kläder och slänga allt på marken. Så vi var bra svettiga när vi gick därifrån.

Sen åkte vi till Orsa och där hände det inte mycket, men vi åkte högt upp till Orsa björnpark. Vi gick inte in i parken med det var väldigt fin utsikt där. Så dit var det värt att åka upp.

Sen har vi också passerat Rättvik och Leksand men där åkte vi bara genom och även Tällberg för dit kom vi tyvärr så sent och det flesta caféerna hade stängt. Men dit vill jag gärna åka tillbaka för det var otroligt vackert. Innan vi åkte till hotellet i Borlänge så köpte vi med oss middag på Max.

Dagen efter lämnade vi Borlänge och åkte mot Örebro där vi skulle bo sista natten. Vi passerade de gamla mentalsjukhuset i Säter. Där hade man inte velat åka i mörkret det kändes kusligt fast det var mitt på dagen.

Vi stannade i Norberg och fikade på Elsa Anderssons konditori. ( Glömde fota det vi åt tyvärr)

Sista stoppet innan Örebro blev Grängesberg där vi gick på ett utomhusmuseum med tåg.

När vi kom fram till Örebro checkade vi in på Clarion hotell. Vi fick ett stort familjerum eftersom de hade glömt att skriva in att vi hade barn och hund och då fanns inga vanliga rum kvar. Mycket bra och fint hotell och väldigt bra frukostbuffé. Det fanns gosedjur på rummet och Brownie trodde såklart att de var till henne. Även mattan som fanns i hallen tog hon över egoistisk som hon är:) På kvällen gick vi och åt på Jensen och sen tog vi en promenad i stan. Örebro är också en mycket trevlig stad. Dagen efter åkte vi hem och stannade bara strax utanför Arboga och åt på Mc donalds.

Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.