Alla inlägg under september 2012

Av brownies - 4 september 2012 11:15

M lagade indiskt i söndags och det blev blomkålsgryta, stekt potatis med en massa goda kryddor och hembakat naanbröd och så en massa koriander. Jag älskar koriander det är så gott. Det blir extra fint att servera i skålarna som vi köpte i en indisk butik när vi var i London. Det är så man får maten serverad på indisk restaurang.


 


Av brownies - 3 september 2012 15:52

Jag ligger lite efter med bloggen så idag kommer lördagens midddag. Det blev panerad spätta med pressad potatis, ärtor, tomatsallad och sås gjord på majonnäs, kapris, finhackad rödlök och tärnat äpple.



Snart blir det långpromenad i det fina vädret. Å idag är det bara en vecka kvar till jag och M åker på semester:)  

Av brownies - 1 september 2012 17:39

Förra veckan fick jag nya Mio katalogen i brevlådan och en värdecheck på 200 kr och man handlade för 400 kr. Det fanns så mycket fint i katalogen så idag åkte vi till Mio i Kungens Kurva. Jag hade sett en lampa i katalogen som kostade 299 kr så den köpte vi och så var vi tvunga att köpa något mer för att kunna använda checken så vi köpte en skål också. Lampan hänger i vardagsrummet jag tycker att den blev lite för liten men den passar bra så den får hänga där så länge. Vi kanske flyttar den till köket sen om vi hittar någon annan lampa sen.



Nu har jag precis fikat och snart är det dags för middag. M får laga maten idag jag är så trött efter att ha jobbat natt och så börjar Go Kväll med Ebba von Sydow snart och det vill jag inte missa. Ett av mina favoritprogram tycker det är så trevligt. 


 


Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards