Alla inlägg den 23 december 2012

Av brownies - 23 december 2012 21:26

Nu har vi Bingolotto på i bakgrunden medan jag gör pepparkakscheesecake och M gör mjuk pepparkaka och revbensspjäll. I dag var vi i Gamla Stan och gick på julmarknad men det var så otroligt kallt. Köpte i alla fall lite marmeladgodis med smak av blåbär, hjortron och lingon.

Jul
Av brownies - 23 december 2012 12:34

Nu har jag börjat med lite av det vi ska ha på julbordet imorgon. Igår gjorde jag ett knäckebröd som blev väldigt gott och hallontryfflar som också blev goda men inte snygga så de fotade jag inte ens.


Nu på förmiddagen har jag gjort krämig sill med majonäs, creme fraiche, gräslök och löjrom.

   

Jul · Mat
Av brownies - 23 december 2012 12:21

Så var det snart julafton känns väldigt mysigt just i år eftersom vi är lediga hela julen vet inte ens när det inträffade senast. Igår åkte vi till Lida och promenerade i snön och grillade korv. Den här gången hade vi en annan engångsgrill som tydligen var mycket bättre än förra gången vi grillade för de första korvbröden blev hlet brända efter bara någon minut. Tur att vi hade en hel påse bröd med oss. Men när vi fick ordning på grillen blev det gott i alla fall. Så kastade vi pinnar som Brownie fick kämpa för att hämta i snön. Sen envisas hon med att äta på pinnarna och då sätter hon i halsen så när vi satt och åt korv så börjar hon spy och när hon gör det så måste hon gå runt av någon anledning så tillslut var det kräks på typ fem ställen runt grillplatsen verkligen trevligt.


     

Jul

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards