Alla inlägg under oktober 2013

Av brownies - 11 oktober 2013 22:22

Ikväll blev jag bjuden på en riktig lyxmiddag hemma hos min mamma. Till förrätt räkcocktail med Rhode Island sås. Varmrätt rödtunga fylld med lax, smörsås ( beurre blanc ), potatis och spenat. Efterrätt citronkladdkaka med vispgrädde.

Nu sitter jag hemma i soffan och nattar lilla A och är väldigt mätt. Allting var verkligen jättegott! Kul att prova en ny variant av kladdkaka också men man måste älska citron vilken jag gör annars kommer man inte tycka om den. Det smakade lite som lemon curd blandat med sockerkaka väldigt gott i alla fall

Av brownies - 10 oktober 2013 14:56

Idag är det lite regnigt men ändå ganska varmt. Vi var nog ute och gick en och en halv timme. Brownie fick gå i sin egen takt och nosa på allt och stå och fundera som hon gjorde här bland löven. Så var det något som var farligt också eftersom hon stod med öronen bakåt och svansen ner. Det är inte lätt att vara lilla Brownie.

Av brownies - 9 oktober 2013 12:07

I går natt började Brownie kräkas igen och så kräktes hon fem-sex gånger igår. Senast vid halv tio igår kväll och sen dess har hon inte mått illa. Så jag håller tummarna att det bara var tillfälligt. Ringde djursjukhuset i går morse och de sa att hon bara ska få lite mat fem gånger per dag ett par dagar nu så det inte blir värre.

Av brownies - 9 oktober 2013 11:53

Detta fick jag när jag fyllde år. Presentkort på Lindex, H&M, Esprit, Indiska, Intersport, 400 kr i pengar och en prenumeration på Mat magasinet. Nu ska jag bara hitta en dag när jag ska ut och shoppa.

 

Vantar.

 


En bok om julen.

 


En elefant där pengar går till elefater som blivit skadade av minor.

 




Av brownies - 7 oktober 2013 13:35

Idag var det riktig varmt och skönt ute så jag var ute och gick en timme. Det är så vackert ute nu.


   

Av brownies - 6 oktober 2013 20:09

Hittade lite vegetariska nyheter i butiken häromdagen som såg goda ut. Idag provade vi Lemon masala burger. De var jättegoda, vi åt dem som burgare med bröd, sallad, tomat, majs, champinjoner och mango chutney blandat med crème fraîche. Det fanns även rödbetsbiffar och mexikanska nuggets. Och de innehåller inga konstiga ingredienser.

Av brownies - 6 oktober 2013 18:50

Lilla A fick oxå lite presenter igår.


En väldigt fin nalle.


En mysig kofta.


Och en mätsticka.

 


Jag är väldigt nöjd med alla saker precis i den stilen jag vill att A ska ha.  



A
Av brownies - 6 oktober 2013 12:19

Igår fyllde jag år och det var fullt hus här hemma. Jag, mamma och syster E hade bakat och det blev äppelkaka, russinkakor, schackrutor, chokladbollar och köpa bullar från Fru Marias bak. Jag fick många fina presenter och A fick också några saker. Få se om jag orkar fota sen med min värdelösa mobilkamera.


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards