Alla inlägg under maj 2014

Av brownies - 12 maj 2014 09:49

Igår kom min mamma och hälsade på oss. Hon har varit i New york och hade med sig jättefina presenter hem. Här är det som A fick. Hon fick kläder från Macy´s och ett par Ugg.


             


A
Av brownies - 11 maj 2014 19:06

Igår var vi på Indian garden och åt med våra vänner E och J. Det var väldigt trevligt. Sen kom min pappa hem till oss och vi tittade på Eurovision finalen. Det var ganska långtråkig men röstningen var spännande eftersom det gick så bra för Sanna. Synd att hon inte vann eller Nederländerna för det var den enda låten jag tyckte var bra förutom Sanna.

Av brownies - 9 maj 2014 18:27

Ikväll åt vi pastasallad med kassler, majs, tomat, gurka och salladslök. Dressingen är gjord på creme fraiche, chilisås, salt och peppar. Hittade receptet på Jennys matblogg


 


Idag har jag och A varit och fikat hemma hos en kompis och hennes bebis som är två månader yngre än A. Annars har det inte hänt så mycket den här veckan. Jag har nästan bara varit hemma, man blir inte så inspirarad att göra något när det är så kallt och regnigt. Ikväll blir det Let´s dance final.



Av brownies - 6 maj 2014 09:29

Den här maträtten är så god och enkel att göra. Bara att steka purjolök och lax och sen tillsätta matgrädde, salt, peppar och citron. Servera med en sallad och riven parmesan på. Så blev det sparris till också för det var jättebilligt på ICA.


 

Av brownies - 4 maj 2014 09:34

Igår åt vi revbensspjäll från Texas Longhorn med klyftpotatis, coleslaw, majs, bbq sås och chilisås. 


 


Annars gjorde vi inte så mycket igår det var ganska kallt och regnigt på kvällen. Men vi hann med en promanad på dagen i alla fall. Vi tog bilen till Årsta och gick runt årstafältet, det blir lite tjatigt att alltid gå runt där vi bor.


Av brownies - 1 maj 2014 17:45

Min pappa var här på middag igår och vi åt pitabröd fyllda med tandorikyckling, ris, sallad, rödlök och en sås på turkisk yoghurt, mango och koriander. Väldigt gott! Sen blev det chips och dip. 


 


Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards