Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av brownies - 13 augusti 2011 20:19

När jag var i Köpenhamn var M och Brownie norrut och då passade de på att plocka kantareller. Så nu har vi gjort kantarelltoast på surdegsbröd och kantarellerna fräste jag i mycket smör tillsammans med schallottenlök, svartpeppar, lite soja och lite vispgrädde. Sen hyvlade jag över lite västerbottenost.


 

Av brownies - 13 augusti 2011 10:30

Vi har haft väldigt bra dagar i Köpenhamn tyvärr har inte vädret varit det bästa men det finns mycket att göra inomhus också.


H.C Andersen, vi besökte även hans museum.

 


Den lilla sjöjungfrun.   

Amalienborg slottet där kungligheterna bor.

 

Glyptoteket där vi åt en massa goda bakverk som jag visade i inlägget innan.

 

Det var väldigt vackert inne på Glyptoteket.

 

Sista dagen åt vi en lunch som var väldigt märklig. Jag beställde in en räksmörgås och det var en vanlig räksmörgås förutom att den även innehöll inlagd gurka, lingonsylt och inlagd paprika. Den gick att äta men lingonsylten lämnade jag för den passade verkligen inte med räkor. Mamma beställde räksallad och hon fick också lingonsylt men även oliver och pinjenötter. E åt kycklingsallad med pesto och parmaskinka men även hon fick lingonsylt och inlagd gurka. Allting för sig var väldigt gott men kombinationen var lite udda.

 

Sista dagen åt vi en vegetarisk buffé på Riz Raz och jag skulle kunna åka tillbaka bara för den. Det är den godaste vegetariska buffén jag ätit och jag kan verkligen rekomendera att gå dit. Tyvärr hade jag inga bilder på maten...

 

Lite bilder från trevliga Tivoli synd att vi bara kunde gå in en gång för sen var vädret för dåligt. Jag hade gärna gått omkring mer där.

 

 

Köpenhamn är absolut värt ett besök till det finns mycket mer att se och mycket av det vi gjort gör jag gärna igen.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards