Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av brownies - 20 augusti 2011 19:30

Jamie Oliver har en app och där hittade vi ett recept på fyllda paprikor med ugnsrostade grönsaker till och så gjorde vi även en grekisk sallad det var supergott. Men det tog ett tag att laga allt detta men det var de värt.


Paprikorna fylldes med en röra på couscous, finhackade oliver, soltorkade tomater, rostade pinjenötter, smulad fetaost och sen in i ugen i ca 20 min.


Ugnsrostade grönsaker

Zucchini

Rödlök

Aubergine

Tomat

Olivolja och lite flingsalt


Grekisk sallad

Gurka

Tomat

Romansallad

Fetaost

Timjan

Oregano

Rostat ciabattabröd ( i stekpannan med olivolja)

Olivolja och citronsaft


Jag kan ha missat något men vi gjorde inte exakt efter receptet och det här är ju en maträtt som går att ändra lite som man själv tycker.


 

Nu har jag satt in en kladdkaka i ugnen men jag känner att jag är ganska mätt efter den här middagen. Men i helgen ska vi äta en massa gott för på måndag är det tillbaka till vardag igen efter sommaren.


Av brownies - 20 augusti 2011 16:28

När vi var i London köpte M en spicebox den är väldigt vanlig i det indiska köket. Då är det bara att ta fram hela boxen och så  har man de kryddor som används mest i den. Sen tycker jag att det ser väldigt fint ut att lägga upp kryddorna så här. Vi ångrar att vi inte köpte en till den var inte alls dyr, jag vet inte om de finns i Sverige.


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards