Alla inlägg under mars 2013

Av brownies - 15 mars 2013 12:03

Igår kväll åt jag middag hemma hos min mamma. Vi åt en jättegod kycklingsallad med rucola, tomater, oliver, pärlcouscous och en sås på creme fraiche, vitlök och soltorkade tomater. Och chokladpraliner till efterrätt.


 

Av brownies - 12 mars 2013 14:37

Idag gick jag och Brownies en riktigt lång promenad i solen. Jag tror att det blev en och en halv timme innan vi var hemma. Då gjorde jag en tonfisksallad till lunch med pasta, tonfisk i olja, avocado, tomat, fetaost, majs, ägg och en dressing gjord på majonäs, kesella, ketchup, salt och peppar.



Jag har äntligen lärt mig att koka det perfekta ägget.Jag vill ha dem krämiga men inte så löskokta att gulan rinner. Koka upp vatten, lägg i ägget med en sked, koka exakt åtta minuter ( inte en sekund längre), skölj ägget i kallt vatten dirket. Jag hittade tipset hos Leila.

Av brownies - 12 mars 2013 11:17

Nu när det börjar gå mot lite ljusare tider (fast det fortfarande är iskallt ute) så känner jag för att få inte lite nytt i hemmet. Jag älskar ju ljusstakar och ljus synd bara att jag snart inte får plats med fler. Hittade dessa ljus på Indiska och tycker att färgerna är så härliga.




Av brownies - 11 mars 2013 16:30

I fredgas kväll hade vi tänkt att gå ut och äta eftersom jag skulle jobba hela helgen sen och den här veckan åker M bort. Men det blev helt misslyckat. Vi hade bestämt att vi skulle äta på Vapiano på Kungsbron vi åkte in redan kl sex och när vi åker förbi där är det kö utanför så det var bara att glömma. Då är det jättesvårt att komma på något annat ställe när man redan har riktat in sig på ett. Så vi åkte runt och funderade en stund och det är ju inte så smidigt att bara stanna till med bilen mitt i stan för att hitta en annan restaurang. Vi åkte förbi Vapiano på Sturegatan men där var det också fullt. Så parkerade vi vid gallerian och gick till Fridays i Kungsträdgården men där var det ca 40 min väntetid. Så då gick vi till Mood gallerian där vet vi att det finns flera ställen men det var fullt precis överrallt. Sista hoppet var Vigårda där vi ätit förut men där kom vi knappt in folk stod överallt och åt och drack. Så gå ute och äta spontant eller inte boka bord är tydligen ingen idé en fredagkväll. På Vapiano kunde man inte boka bord annars hade vi såklart gjort det. 

Men det slutar inte än klockan började närma sig åtta och vi hade gått runt nästan två timmar och var så hungriga och frusna och vi hade lämnat Brownie hemma själv så vi hade inte all tid i världen heller. Så då åkte vi förbi Indian Garden och tog med oss mat hem. Men vad händer då jo de har glömt min mat!!! Herregud så otroligt irriterad jag blev då vi kollade kvittot innan och allt stod med och räknade lådorna. Men då var M:s mat i två lådor. Då ringde M tillbaka och då sa de att vi skulle komma och hämta maten. Men det hade tagit en halvtimme fram och tillbaka och så hade den andra maten blivit kall. Då sa det att vi skulle få en gratis maträtt nästa gång. Det är väl det minsta man kan begära, men det känns inte som att jag är så sugen på att gå dit på ett bra tag nu. Men jag vill ha tillbaka pengarna så snart som möjligt för min mat som jag ligger ute med men inte har ätit. Så då fick vi dela på M:s mat och det var väl inget fel på den men vi väljer alltid så olika rätter och jag var inte alls sugen på det han hade valt och så blev vi inte mätta heller. Nej en riktig tråkig kväll blev. 


Men något som inte blev misslyckat var laxpuddingen jag gjorde igår. Receptet finns här. Serveras med mycket skirat smör, citron och ärtor.

 

Av brownies - 8 mars 2013 12:35

Jag träffade en kompis i går kväll och vi åt middag på Barbeque Steakhouse på Kungsgatan. Jag åt lax med bakad potatis, coleslaw, tzatziki, bröd och sallad. Mycket mat, prisvärt och väldigt gott.

Av brownies - 6 mars 2013 19:31

Jag tittar på djursjukhuset fast Brownie är nog mer intresserad än jag.

Av brownies - 5 mars 2013 15:06

Igår åt vi kokospanerad torsk med rostad blomkål, lime och sweet chilisås. Hittade receptet hos Coop men bytte ut riset mot blomkål istället.




Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards