Alla inlägg under december 2013

Av brownies - 21 december 2013 16:43

Brownie är i alla fall inte stressad inför julen.

Av brownies - 21 december 2013 12:23

A får ju lite smakportioner nu och mest mosar vi något av det vi själv äter som potatis, ärtor eller banan. Men hon får även smaka lite gröt och igår köpte vi en burk mangopuré också. Hon tycker att det är väldigt spännande att få smaka och när vi äter så tittar hon väldigt fascinerat på oss och följer med blicken.


    

A
Av brownies - 21 december 2013 12:16

Vi fick en julstrumpa till A på köpet när vi handlade på Polarn O. Pyret. 


 


A · Jul
Av brownies - 19 december 2013 15:27

Det har inte blivit mycket bloggande den här veckan men jag har bara varit hemma och det grå trista vädret är inte heller särskilt kul att gå ut i. Vi har inte heller lagat så mycket spännande mat utan mest rensat i skafferiet och frysen och ätit rester. Igår blev det köttfärssås med pasta och basilika ( som kostade 5 kr på Ica). Annars unnar man sig inte färska kryddor så ofta tyvärr, men det är väldigt gott.


 

Av brownies - 15 december 2013 17:35

Idag har vi varit hos min syster och adventsfikat. Mycket trevligt och gott. Det blev saffranssnittar, lingonpannacotta, pepparkaksrulltårta, pepparkakor, lingontryfflar och glögg.


               

Väldigt söta lussebullar att hänga på adventsljusstaken.


Av brownies - 15 december 2013 11:25

M lagade älgfärsbiffar i gräddsås med mandelpotatis till middag igår. Väldigt gott och han gjorde efter ett recept av Per Morberg som han hittade här.


   



Av brownies - 14 december 2013 12:30

Igår var vi hos min mamma på födelsedagsfirande. Jag glömde helt att fota eftersom A hade fått vaccin och var lite gnällig och skrek en del. Men idag är hon tillbaka till sitt vanliga jag:). Vi blev i alla fall bjudna på en massa gott först fick vi granatäppleglögg, pepparkakor med lingon och philadelphiaröra och ädelost. Sen fick vi krustader, skinkrullar, lammfiol, marinerad fläskfilé, rotfruktsgratäng och rödkålssallad. Till fikat pepparkaksrulltårta med lingongrädde, lussebullar och lingontryffel som jag gjorde.


  


Receptet på lingontryfflarna är från Pernilla Wahlgrens bok Pernillas jul och finns här. De var jättegoda.




Jul
Av brownies - 11 december 2013 18:08

Idag har vi varit hos min mamma hela dagen och bakat lussebullar. Det blev vanliga lussebullar och så gjorde vi några med mandelmassa i också. Vi blev också bjudna på fläskfilégryta med ris, hembakade kakor och ett jättegott julte från NK.


   









Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards