Alla inlägg under december 2013

Av brownies - 11 december 2013 18:01

Jag skickade efter en gratis broschyr från milda och igår provade jag ett recept på en äppelpaj med smuldeg med smak av pepparkaka. Den var väldigt god.


   

Av brownies - 9 december 2013 17:46

Kunde inte låta bli att köpa lite kläder till A häromdagen när det var 10% på Polarn O Pyret.


 

A
Av brownies - 9 december 2013 10:41

I går var jag, M, A, min mamma och syster på julbord på Långbro Värdshus. Det var helt fantastiskt! När vi kom dit drack vi glögg utanför och sen gick vi in och satte oss. Vi fick ett jättebra bord och ett stort plus att vi fick ha med barnvagnen bredvid bordet. Det var så mysigt och hemtrevligt därinne nästan som att vara hem hos någon. Personalen var också väldigt trevlig och de var så profffsiga att man knappt märkte dem. De var hela tiden uppfyllt och fräscht på julbordet och de plockade bort gamla tallrikar från bordet utan att vi behövde säga till. Maten var helt underbar allt var så gott och vällagat och kul att det var mycket nya smaker jag inte ätit förut. Det känns som att det här kommer bli en ny tradition varje år. Jag längtar redan tillbaka.


           

Av brownies - 8 december 2013 11:08

I går kväll gjorde vi lite plockmat till middag som bestod av lammfärsbiffar, tzatziki, hummos, grekisk sallad och vinbladsdolmar. 


 

Av brownies - 8 december 2013 11:01

Jag bakade en limpa i igår men bla filmjölk, lingonsylt, vörtkryddor och havregryn. Väldigt enkel och god. Receptet finns hos Ica.


   


Av brownies - 6 december 2013 20:38

Dagens middag blev sötpotstissoppa och jag gjorde så här: Skala och tärna fyra potatisar och dela en gul lök i mindre bitar. Lägg det i en ugnsform och ringla olivolja över. Rosta i ugnen ca 20 min på 225 grader. Häll sedan över det i en kastrull och mixa. Tillsätt sedan en grönsaksbuljongtärning, ca 5 dl vatten, 1 dl grädde, salt, peppar och persilja efter smak. Låt småkoka 5-10 min. Toppa med knaperstekt bacon.

Av brownies - 6 december 2013 11:46

I går åt vi den här goda salladen med bla brysselkål, fetaost och apelsin. Receptet finns här. Jag hade dock avokado i istället för fikon.


 

Av brownies - 5 december 2013 11:49

A har en adventskalender hon kan ju såklart inte öppna luckorna själv, men är väldigt intresserad när jag öppnar dem och berättar vad som finns i.

A · Jul

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards