Alla inlägg den 9 februari 2013

Av brownies - 9 februari 2013 11:36

I går åt vi stuvade makaroner och stekt falukorv till middag. Så gott!! Det är inget jag brukar äta och det var hur många år som helst sen. Men jag fick ett akut sug efter det så jag var bara tvungen att laga det. 


Stuvade makaroner

4 portioner

5 dl makaroner

2 msk vetemjöl

4 dl mjölk

1 dl matlagningsgrädde

salt och peppar


Koka makaronerna enligt anvisningen på förpackningen.

Slå av vattnet i ett durkslag och häll tillbaka makaronerna i kastrullen.

Rör ner vetemjölet, tillsätt mjölk och grädde.

Koka under omrörning 3-5 min.

Smaka av med salt och peppar.

(recept från Arla)


 


Den här helgen är det inget planerat och det är så skönt vi ska bara vara hemma. Jag tittade i min almanacka och de senaste två veckorna har det varit något varje dag. Igår kom jag hem vid fyra och var helt slut och la mig i soffan direkt och sov ca 2 timmar. Sen åt vi middag och sen låg jag i soffan och tittade på På spåret och Skavlan och sen gick jag och la mig vid tio och sov til nio imorse. Idag känner jag mig lite piggare i alla fall.

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards