Alla inlägg den 17 april 2013

Av brownies - 17 april 2013 14:37

Har precis läst igenom senaste numret av Buffé som kom i brevlådan. Å vilka goda recept jag behöver verkligen lite inspiration och jag kan nästan tänka mig att laga allt. Var tvungen att fota lite ur tidningen. Massor med goda recept på meze, fräscha sallader och goda efterrätter.


                 



Av brownies - 17 april 2013 10:30

Havrebitar med frukt


100 g smör

75 g råsocker

1 msk ljus sirap

250 g havregryn

100 g hackade torkade dadlar


Värm ugnen till 200 grader. Smält smör och socker. Rör ner sirap, dadlar och havregryn och blanda väl. Tryck ner massan i en smord bakform ca 30 x 22 cm. Baka i ugnen 12-15 minuter tills ytan är gyllenbrun. Låt sedan svalna 2-3 min, skär bitar med en vass kniv och låt sedan svalna helt. (Jag ställde in dem i kylen).


Jag har en app som heter Babycenter och där hittade jag receptet. Jag hade inga dadlar hemma så jag valde att blanda aprikoser och russin istället och så hade jag i lite kakao. Bitarna blev jättegoda men höll inte ihop så bra och var lite svåra att dela så det blev inte så snygga bitar och mycket smulor. Dessutom smakade det mer som en efterrätt och när M smakade så sa han att det hade varit perfekt med vaniljsås till och det kan jag hålla med om. 


Jag behöver rätt många små och nyttiga mellanmål nu som också är lätt ha ha med sig i väskan när jag är ute, och jag vill gärna variera mig lite och satt och letade efter ett bra recept på typ energi bars eller något likanande, men det var svårt att hitta. Men jag hittade nog ett bra recept igår kväll på Tasteline som jag ska prova nästa gång.

Annars brukar jag ha med mig banan, nötter, torkad frukt, drick yoghurt eller bitar av någon frukt eller morot som jag lägger i en liten burk.


 

Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards